  • Data: 2009-04-23 23:00:44
    Temat: Re: aparaty z matrycami 16:9
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > Popatrz na rysunek - jest "duża" (cała matryca) z niewykorzystanymi
    > rogami? - jest.
    > Jak uzyskuje się poszczególne "skale"? - przez "obcięcie boków"...
    >
    > Różnica, wobec przedstawionego na rysunku obok "typowego obcięcia
    > boków" jest (tylko) taka, że inne boki (i w inny sposób) są
    > obcinane!

    Kolosalna różnica jest taka, że nie obcinamy nic z koła obrazowego. Cały
    czas poruszamy się w kole tych 24mm i jedynie zmieniamy proporcje. I nie da
    się tej zmiany zasymulować w sofcie jak w LX2.
    Ja wiem, można to rozumieć tak, że tak naprawdę mamy tam jakieś 20mm z
    których wycinamy sobie 24mm, ale patrzmy na to z praktycznego punktu
    widzenia. Jest to jedyny aparat w którym zmiana proporcji ma sens.