  • 1. Data: 2010-02-28 18:18:02
    Temat: antyergonomiczne konstrukcje - prawie wszystkie?
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Witam Waszmościów!
    Dotyczy kompaktówek.
    Takie spostrzeżonko:
    Te, które wpadły mi w rękę (żaden ze mnie znawca) mają taką konstrukcję,
    że jeśli patrzeć od tyłu, to spust jest po prawej (dość rozsądne - pod
    palec wskazujący prawej ręki), obiektyw jest po lewej, a flesz pośrodku.
    Może nie w 100% modeli, ale zazwyczaj.
    Efekt tego taki, że gdy obracam pudełko do "portrait" (prawa ręka na
    dół, co jest dość naturalne), to flesz jest poniżej obiektywu i nad
    głowami postaci wychodzą demoniczne cienie. Od blisko 10 lat wbijam
    sobie w głowę, aby obracać "niewygodnie", tzn prawa ręka do góry, ale i
    tak zdarza mi się z lenistwa i głupoty odwrócić odwrotnie.

    Dlaczego "oni" to tak robią? Na złość mi, czy jest jakiś racjonalny powód?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 2. Data: 2010-02-28 18:24:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-02-28 19:18:02 +0100, pyrtek <u...@n...com> said:

    > Dlaczego "oni" to tak robią? Na złość mi, czy jest jakiś racjon alny powód?

    Masz obracać w drugą stronę. Bo to jest prawidłowy chwyt do zdjęć w pionie.
    A racjonalny powód jest taki. Trzymając aparat w pozycji pionowej, ale
    z góry, nie wyginasz nadgarstka do ekwilibrystyki. Ergonomia panie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-02-28 18:27:03
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-02-28 19:18, pyrtek pisze:
    > Dlaczego "oni" to tak robią? Na złość mi, czy jest jakiś racjonalny powód?

    A dlaczego Ty na złość wszystkim obracasz korpus w praw a nie w lewo?
    Ja nie mogę się zmusić, żeby tak obracać.
    naturalne jest dla mnie, że ręka jest na górze korpusu w tybie pionowym...

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 4. Data: 2010-02-28 19:09:12
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 19:18:02 +0100, pyrtek napisał(a):

    > Efekt tego taki, że gdy obracam pudełko do "portrait" (prawa ręka na
    > dół, co jest dość naturalne),

    Dla mnie to nie naturalne. I miałem teoretyczny problem z G10 bo tam
    obiektyw jest po środku, a lampa po lewej (patrząc od tyłu). Tylko akurat
    tam zawsze używałem zewnętrznej.

    Teraz mam dSLR i wydaje mi się dziwne że lampa jest nad obiektywem.
    Strasznie nieergonomiczne (kto zgadnie czym fotografowałem wcześniej
    może sam sobie postawić piwo ;-) ).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2010-02-28 19:12:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > Teraz mam dSLR i wydaje mi się dziwne że lampa jest nad obiektywem.
    > Strasznie nieergonomiczne (kto zgadnie czym fotografowałem wcześniej

    Lampa, jak lampa, ale że sanki do zewnętrznej lampy musieli akurat nad
    obiektywem umieszczać...
    A czym fotografowałeś - doskonale pamiętam:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2010-02-28 19:52:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 20:12:02 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Lampa, jak lampa, ale że sanki do zewnętrznej lampy musieli akurat nad
    > obiektywem umieszczać...

    No właśnie sanki miałem na myśli :-)

    Bo w moim poprzednim SLR lampa wbudowana też jest nad obiektywem
    (ale kto by tam używał wbudowaną ;-) )

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2010-02-28 20:14:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > No właśnie sanki miałem na myśli :-)
    >
    > Bo w moim poprzednim SLR lampa wbudowana też jest nad obiektywem
    > (ale kto by tam używał wbudowaną ;-) )

    Pamiętam - a w miejscu gdzie zwykle producenci umieszczaja sanki do lampy -
    wyświetlacz LCD...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-02-28 20:26:06
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-28 21:14, Marek Wyszomirski wrote:
    > Pamiętam - a w miejscu gdzie zwykle producenci umieszczaja sanki do lampy -
    > wyświetlacz LCD...

    To brzmi na jakieś paskudne R1 :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2010-02-28 20:36:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał

    > To brzmi na jakieś paskudne R1 :)

    Pudło!

    Zdecydowanie nie R1. I wcale nie jest paskudne - to jedna z najbardziej
    przemysłanych pod wzgledem ergonomii lustrzanek analogowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2010-02-28 20:52:59
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 21:26:06 +0100, dominik napisał(a):

    > To brzmi na jakieś paskudne R1 :)

    Nie - poprzednik to analogowy SLR :-)

    A R1 faktycznie wygląda dziwnie, ale akurat o brak ergonomii
    to bym go nie podejrzewał (w łapkach nie miałem, ale po zdjęciach
    wygląda fajnie).

    Pozdrawiam,
    Henry