  • 1. Data: 2012-04-13 13:32:39
    Temat: antena do tv
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    cześć!
    mam czaszę po satelicie, i chciałbym ją wykorzystać jako antena do tv,
    jak to zmontować tzn który przewód do czego przykręcic czy ten w środku
    przewodu czy ten zew do czaszy?

    --
    ...:::fi$her:::...

  • 2. Data: 2012-04-13 13:33:35
    Temat: Re: antena do tv
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > mam czaszę po satelicie, i chciałbym ją wykorzystać jako
    > antena do tv,
    > jak to zmontować tzn który przewód do czego przykręcic czy
    > ten w środku przewodu czy ten zew do czaszy?

    ??????

  • 3. Data: 2012-04-13 13:48:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ...:::fi$her:::... pisze tak:

    > mam czaszę po satelicie, i chciałbym ją wykorzystać jako antena do
    > tv, jak to zmontować tzn który przewód do czego przykręcic czy ten
    > w środku przewodu czy ten zew do czaszy?

    żaden a na upartego ten w środku ale to bezsens

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-04-13 13:48:42
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ??????

    taki przewód
    http://www.magazyn-piekary.pl/files/ant.jpg
    który przymocować do czaszy sat?
    może będzie jakiś odbiór,,,

  • 5. Data: 2012-04-13 13:50:48
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    > żaden a na upartego ten w środku ale to bezsens

    to jest do tv na ogródek, zamiast wydawać na nowa antene,
    chcę po prostu pokombinować z tego co mam ot tyle,

  • 6. Data: 2012-04-13 13:58:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.04.2012 13:50, schrieb ...:::fi$her:::...:

    > to jest do tv na ogródek, zamiast wydawać na nowa antene,
    > chcę po prostu pokombinować z tego co mam ot tyle,

    Koń pod górę też kombinował i na dobre mu nie wyszło.

    Co możesz zrobić, to postawić patyk (kij od miotły), do tego przymocować
    czaszę przez jej środek. Do czaszy podłączyć oplot kabla, a odizolowany
    kawałek, którego długość zależy od częstotliwości, na której nadawany
    jest program przykleić taśmą do kija. Wyjdzie z tego antena typu Ground
    Plane, co prawda polaryzacja pionowa, ale chyba niektóre stacje tak
    nadają. W każdym razie taka antena będzie trochę lepsza od samego kija.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-04-13 14:09:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2012 13:32:39 +0200, ...:::fi$her:::... napisał(a):

    > mam czaszę po satelicie, i chciałbym ją wykorzystać jako antena do tv

    Kompletnie bez sensu. Czaszy nie wykorzystasz jako promiennika bo nie te
    długości fal. Już lepiej przerób ją na fontannę :) A jaką antene miałbyś
    zastosować to by ci się doradziło jakbyś powiedział co, gdzie i na czym
    chcesz odbierać.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-04-13 14:10:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2012 13:48:42 +0200, ...:::fi$her:::... napisał(a):

    > taki przewód
    > http://www.magazyn-piekary.pl/files/ant.jpg
    > który przymocować do czaszy sat?
    > może będzie jakiś odbiór,,,

    Zdecydowanie nie.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-04-13 14:50:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski doradził:

    > Kompletnie bez sensu. Czaszy nie wykorzystasz jako promiennika bo nie
    > te długości fal. Już lepiej przerób ją na fontannę :)

    Fontanna z takiej anteny wyglądać będzie cokolwiek tandetnie. To już
    lepiej zrobić z niej wok. Tylko trzeba dobrze wygrzać, żeby się lakier
    należycie wypalił. A jeśli to antena z siatki, jak niektóre bywają,
    wtedy dobry z niej będzie durszlak do makaronu.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-04-13 15:03:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.04.2012 14:50, schrieb Jarosław Sokołowski:
> [...]
    > należycie wypalił. A jeśli to antena z siatki, jak niektóre bywają,
    > wtedy dobry z niej będzie durszlak do makaronu.

    Można wbudować dobry mikrofon zamiast LNC i podsłuchiwać sąsiadów.

    Waldek