-
X-Received: by 10.49.95.168 with SMTP id dl8mr127163qeb.0.1381580031536; Sat, 12 Oct
2013 05:13:51 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.95.168 with SMTP id dl8mr127163qeb.0.1381580031536; Sat, 12 Oct
2013 05:13:51 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!i
2no8278532qav.0!news-out.google.com!9ni29475qaf.0!nntp.google.com!i2no8278528qa
v.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 12 Oct 2013 05:13:51 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <l3b927$ja9$1@mx1.internetia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.30.224;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.30.224
References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
<a...@g...com>
<l39o2f$i1q$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<l3b927$ja9$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
From: k...@g...com
Injection-Date: Sat, 12 Oct 2013 12:13:51 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507161
[ ukryj nagłówki ]W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
>
> > W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
>
> Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
>
> regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
>
> przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
>
> alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
>
> uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
>
> przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
>
> akumulator.
>
>
>
> (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
>
> samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
>
> -fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
>
> zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
>
> napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
>
> przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem
>
>
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie
dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego
przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie
da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia.
Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator
to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd.
Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p
nie można było pobrać więcej niż 18A.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.13 14:14 mappl
- 12.10.13 14:20 k...@g...com
- 12.10.13 14:43 mappl
- 13.10.13 00:55 Andrzej Lawa
- 13.10.13 01:15 k...@g...com
- 13.10.13 01:31 A.L.
- 13.10.13 02:10 k...@g...com
- 13.10.13 04:25 Adam Płaszczyca
- 13.10.13 20:32 John Kołalsky
- 14.10.13 14:07 Adam
- 14.10.13 14:48 Jacek
- 14.10.13 15:26 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.13 22:00 J.F.
- 14.10.13 23:24 k...@g...com
- 14.10.13 23:32 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo