eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRRRe: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • X-Received: by 10.49.95.168 with SMTP id dl8mr127163qeb.0.1381580031536; Sat, 12 Oct
    2013 05:13:51 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.95.168 with SMTP id dl8mr127163qeb.0.1381580031536; Sat, 12 Oct
    2013 05:13:51 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!i
    2no8278532qav.0!news-out.google.com!9ni29475qaf.0!nntp.google.com!i2no8278528qa
    v.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 12 Oct 2013 05:13:51 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l3b927$ja9$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.30.224;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.30.224
    References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@g...com>
    <l39o2f$i1q$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <l3b927$ja9$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sat, 12 Oct 2013 12:13:51 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507161
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
    >
    > > W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
    >
    > Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
    >
    > regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
    >
    > przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
    >
    > alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
    >
    > uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
    >
    > przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
    >
    > akumulator.
    >
    >
    >
    > (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
    >
    > samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
    >
    > -fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
    >
    > zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
    >
    > napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
    >
    > przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie
    dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego
    przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie
    da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia.
    Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator
    to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd.
    Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p
    nie można było pobrać więcej niż 18A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: