  • 1. Data: 2011-09-09 18:11:44
    Temat: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Anna <a...@n...net>

    Poszukuję skryptu dający podobny efekt jak Lightbox 2
    http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/#ex
    ample ale
    pozwalającego na wyświetlanie dużych zdjęć np 1600x1200

    Gdzieś, kiedyś widziałam skrypt wyświetlający wielkie zdjęcia
    przeskalowane do wielkości miejsca dostępnego w oknie przeglądarki,
    dodatkowo był przycisk umożliwiający zobaczenie zdjęcia w oryginalnym
    rozmiarze.
    Niestety teraz nie mogę tego znaleźć.

    Proszę o jakąś pomoc w tej kwestii

    Anna

  • 2. Data: 2011-09-09 19:32:03
    Temat: Re: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2011 20:11, Anna pisze:

> [...]
    > przeskalowane do wielkości miejsca dostępnego w oknie przeglądarki,
    > dodatkowo był przycisk umożliwiający zobaczenie zdjęcia w oryginalnym

    http://www.no-margin-for-errors.com/projects/prettyp
    hoto-jquery-lightbox-clone/

    --
    Robert Kusmierz
    www.travel.zamosc.pl | Zamość - Miasto Idealne dla turysty

  • 3. Data: 2011-09-09 19:55:18
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    piątek, 9 września 2011 20:11 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Anna:

    http://fancybox.net/
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2011-09-10 08:04:38
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-09-09 20:11, Anna pisze:
> [...]
    > przeskalowane do wielkości miejsca dostępnego w oknie przeglądarki,
    > dodatkowo był przycisk umożliwiający zobaczenie zdjęcia w oryginalnym

    highslide

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 5. Data: 2011-09-10 12:20:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 09 Sep 2011 20:11:44 +0200, Anna napisał(a):

> [...]
    > przeskalowane do wielkości miejsca dostępnego w oknie przeglądarki,
    > dodatkowo był przycisk umożliwiający zobaczenie zdjęcia w oryginalnym

    Oby tylko skrypt był bez animacji skutecznie odstraszających od
    przeglądania strony. Zwykle po 2-3 zdjęciach pojawiających się ospale w
    przekombinowany sposób osobiście odczuwam potrzebę natychmiastowego
    opuszczenia serwisu WWW. Czy nie lepiej samemu napisać jakiś prosty skrypt
    skrojony do potrzeb projektu lub zlecić znającemu się na rzeczy koledze?

  • 6. Data: 2011-09-10 13:14:33
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 10 września 2011 14:20 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

> [...]
    > przeglądania strony. Zwykle po 2-3 zdjęciach pojawiających się ospale w
    > przekombinowany sposób osobiście odczuwam potrzebę natychmiastowego

    Przynajmniej część, jeśli nie większość, z tych skryptów pozwala w
    konfiguracji określić sposób przechodzenia z jednego zdjęcia na drugie.
    Można wybrać coś prostego i eleganckiego albo w ogóle wyłączyć efekty.

    > Czy nie lepiej samemu napisać jakiś prosty skrypt
    > skrojony do potrzeb projektu lub zlecić znającemu się na rzeczy koledze?

    Zależy. Jeżeli na stronie i tak jest jakaś biblioteka JS, to raczej nie ma
    sensu wyważać otwartych drzwi. Jeżeli strona jest mała i prosta, to pewnie
    lepiej faktycznie stworzyć dedykowane rozwiązanie (można sobie zgapić kod z
    jednego z już istniejących skryptów -- w końcu to zazwyczaj programy o
    otwartym kodzie źródłowym). Jakiś czas temu była tutaj dość burzliwa
    dyskusja na temat wykorzystania bibliotek na prostych stronach.

  • 7. Data: 2011-09-10 17:03:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 15:14:33 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Przynajmniej część, jeśli nie większość, z tych skryptów pozwala w
    > konfiguracji określić sposób przechodzenia z jednego zdjęcia na drugie.
    > Można wybrać coś prostego i eleganckiego albo w ogóle wyłączyć efekty.

    Ja postuluję o to ostatnie :-)

    > Zależy. Jeżeli na stronie i tak jest jakaś biblioteka JS, to raczej nie ma
    > sensu wyważać otwartych drzwi.

    Ze swojej praktyki powiem, że czasem zaangażowanie potężnej biblioteki, w
    której powyłączasz i tak 90% funkcjonalności (to a'propos powyższego)
    raczej mija się z celem. Pułapką może być to, że taka biblioteka może (co
    mi się przytrafiło) zamulić aparat skryptowy przeglądarkki. FF przynajmniej
    w poprzedniej wersji miał 10x mniej wydajne skrypty niż IE. Jeśli coś jest
    bardzo proste do zrobienia - nie stosujmy wielkich bibliotek. Raczej ku tej
    koncepcji skłaniałbym się.

    Po drugie jeśli potrzebujesz coś wielokrotnego użytku co nie ma mieć tych
    wszystkich wkurzających efektów, to raz piszesz taki skrypt i go używasz
    wszędzie. Ja zmieściłem się w 150 liniach kodu z galerią, która wyszarza
    tło, ma guziki lewo, prawo, dołącza tytuł i opis obrazka i pozwala go
    zamknąć. To nie jest dużo pracy a przynajmniej wiesz co masz.

    > Jeżeli strona jest mała i prosta,

    Nie o złożoność strony chodzi tylko o prostotę jednej z jej funkcji:
    pokazywanie obrazków w powiększeniu.

> [...]
    > otwartym kodzie źródłowym). Jakiś czas temu była tutaj dość burzliwa
    > dyskusja na temat wykorzystania bibliotek na prostych stronach.

    Tak, też w jednej z nich brałem udział. Niezależnie od jej przebiegu sam
    się kiedyś (jak wspominałem) przejechałem na własnym lenistwie. Musiałem
    wywalić bibliotekę i napisać własny skrypt chyba ze 100x mniejszy :-)

  • 8. Data: 2011-09-11 08:36:47
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 10 września 2011 19:03 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Ze swojej praktyki powiem, że czasem zaangażowanie potężnej biblioteki, w
    > której powyłączasz i tak 90% funkcjonalności

    Nie wiem jak Ty, ale ja nie wiem na jaką stronę potrzebuje to Anna. Może już
    ma tam jakąś bibliotekę, z której możliwości korzysta często i gęsto?

    > Nie o złożoność strony chodzi tylko o prostotę jednej z jej funkcji:
    > pokazywanie obrazków w powiększeniu.

    Ale ta funkcja nie działa w oderwaniu od pozostałych. Nawet bardzo
    zaawansowane biblioteki w gruncie rzeczy da się dzielić tak długo, aż
    dojdzie się do setek (tysięcy?) prostych funkcji. Tutaj nie chodzi o to, że
    te funkcje są proste, tylko o to, że jest ich bardzo dużo. Po to używamy
    bibliotek, żeby nie musieć tych wszystkich prostych funkcji pisać
    samodzielnie -- pomimo tego, że są proste.

    Ja nie jestem zwolennikiem wpychania bibliotek JS wszędzie gdzie popadnie.
    Wręcz przeciwnie. Ale jeżeli strona już wykorzystuje jakąś bibliotekę, to
    grzechem jest z niej nie korzystać.

  • 9. Data: 2011-09-11 12:22:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 10:36:47 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > ma tam jakąś bibliotekę, z której możliwości korzysta często i gęsto?

    Nawet jeśli Anna stosuje jakąkolwiek bibliotekę to i tak nie spełnia to jej
    oczekiwań więc nie można analizować przydatności ewentualnych używanych
    bibliotek pod omawianym w wątku kątem. Jęśli Anna będzie chciała rozwiązać
    swój problem to będzie musiała albo zaciągnąć kolejną bibliotekę albo sama
    napisać skrypt. Tak więc dla naszej dyskusji nie ma znaczenia z czego już
    korzysta Anna.

> [...]
    > bibliotek, żeby nie musieć tych wszystkich prostych funkcji pisać
    > samodzielnie -- pomimo tego, że są proste.

    Czyli - jeśli dobrze wnioskuję - zalecasz Annie pobrać kolejną - być może
    wielką bibliotekę zamiast napisać 150 linii kodu?

    > Ja nie jestem zwolennikiem wpychania bibliotek JS wszędzie gdzie popadnie.
    > Wręcz przeciwnie. Ale jeżeli strona już wykorzystuje jakąś bibliotekę, to
    > grzechem jest z niej nie korzystać.

    Rozumiem. Jednakże ograiczmy się do przypadku Anny w dyskusji.

  • 10. Data: 2011-09-11 13:27:32
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 11-09-2011 14:22, Marek pisze:
    > Dnia Sun, 11 Sep 2011 10:36:47 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):
    [...]
    > Czyli - jeśli dobrze wnioskuję - zalecasz Annie pobrać kolejną - być może
    > wielką bibliotekę zamiast napisać 150 linii kodu?

    O ile ja dobrze zrozumiałem, to Mirkowi chodzi nie o dodatkową
    bibliotekę, a jedynie dodatkowy kod, który działa w oparciu o już
    istniejący framework, np. jQuery czy MyLibrary.

    --
    Peter