  • 1. Data: 2011-09-08 15:38:34
    Temat: galeria czy działa
    Od: Mariusz <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Nie wiem czy na dobrą grupę trafiłem jeśli nie to odeślijcie mnie na
    właściwą.

    Stworzyłem sobie (na potrzeby firmy w której pracuje) galerię zdjęć:

    http://jakoniuk.net/galeria/

    coś na wzór simpleviewer (nie odpowiada mi bo jest flash).

    Proszę o uwagi na jej temat i czy wam działa poprawnie.

    Dlaczego nie skorzystałem z gotowca bo:
    - galeria ma być na całe okno
    - zmieniać wielkość dużego zdjęcia przy zmianie rozmiaru okna przeglądarki
    - duże zdjęcie centralnie w pionie i poziomie (pomijając miniaturki)
    - miniaturki po lewej
    - działać tam gdzie niema zainstalowanego AdobeFlashPlayer
    - ...

    Pozdrawiam
    Mariusz Jakoniuk

  • 2. Data: 2011-09-08 19:32:56
    Temat: Re: galeria czy działa
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    Wygląda na to, że działa całkiem OK. Chociaż mam cztery uwagi:

    - Przy wyłączonym JS po prostu otwiera zdjęcie (dobrze, że w ogóle działa).
    Może warto zrobić tak, żeby każde zdjęcie miało swój unikalny URL w galerii?
    Prosty scenariusz: jeżeli chcę wysłać link znajomemu, to albo muszę mu
    wysłać link bezpośrednio do obrazu (i wtedy nie ma on dostępu do reszty
    galerii, chyba że samodzielnie zmodyfikuje URL -- a większość użytkowników
    raczej tego nie potrafi), albo do galerii i powiedzieć, które zdjęcie ma
    otworzyć.

    - Jeżeli pozostaniesz przy aktualnej wersji, to nie zapomnij modyfikować
    tagu <title> przy zmianie zdjęcia.

    - Z tego co widzę, przy zmianie zdjęcia najpierw zmieniany jest rozmiar (na
    rozmiar docelowego zdjęcia), a potem ładowane nowe zdjęcie. Na wolnych
    łączach efekt ten będzie mało estetyczny. Może lepiej wyświetlać jakąś
    informację, że nowe zdjęcie jest ładowane?

    - Duże zdjęcie mogłoby być linkiem do zdjęcia w pełnym rozmiarze (otwieranym
    w jakiejś ramce czy czymkolwiek). Przy odpowiednio małym oknie przeglądarki
    (choćby po włączeniu Firebuga w Fx) zdjęcie jest dość małe. A nie wszyscy
    wiedzą, że wystarczy na nie kliknąć prawym przyciskiem myszy. Poza tym być
    może w przyszłości będziesz zamieszczał tak duże zdjęcia, że podgląd obrazu
    w oryginalnym rozmiarze będzie potrzebny.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-09-08 19:42:22
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-09-08 17:38, Mariusz pisze:
> [...]
    > - miniaturki po lewej
    > - działać tam gdzie niema zainstalowanego AdobeFlashPlayer

    U mnie działa wyśmienicie. FF 3.6

  • 4. Data: 2011-09-08 20:46:07
    Od: Mariusz <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 21:32, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > raczej tego nie potrafi), albo do galerii i powiedzieć, które zdjęcie ma

    Nie zabezpieczam zdjęć zbyt mocno (jak ktoś chce zapisać to zapisze),
    ale z wysyłaniem linków będzie gorzej, galeria będzie docelowo
    wyświetlane w okienku greybox-a ( obecna strona i przykład na niej
    http://arino.pl/gal_stylizowane.php i dowolna miniaturka otwiera galerię
    (teraz nieszczęsne simpleviewer) strona będzie zaktualizowana nie tylko
    sposób wyświetlania galerii).

    > - Jeżeli pozostaniesz przy aktualnej wersji, to nie zapomnij modyfikować
    > tagu<title> przy zmianie zdjęcia.

    Tag<title> będzie jeden dla jednej "galerii" (galeria docelowo będzie
    tworzona za pomocą php na podstawie danych z serwera mySQL).

> [...]
    > łączach efekt ten będzie mało estetyczny. Może lepiej wyświetlać jakąś
    > informację, że nowe zdjęcie jest ładowane?

    Słuszna uwaga, poszukam rozwiązania bo tego jeszcze nie robiłem.

> [...]
    > może w przyszłości będziesz zamieszczał tak duże zdjęcia, że podgląd obrazu
    > w oryginalnym rozmiarze będzie potrzebny.

    Na dzień dzisiejszy zdjęć nie będzie większych niż wysokość 550px,
    zdjęcia w dużym rozmiarze (TIF-y ponad 20 MB) są dostępne na innej
    stronie zabezpieczonej hasłem.

    Dziękuję za uwagi.

    Pozdrawiam
    Mariusz Jakoniuk

  • 5. Data: 2011-09-08 21:42:00
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 8 września 2011 22:46 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Mariusz:

> [...]
    > http://arino.pl/gal_stylizowane.php i dowolna miniaturka otwiera galerię
    > (teraz nieszczęsne simpleviewer) strona będzie zaktualizowana nie tylko

    Tu mniej chodzi o bezpieczeństwo (o którym w ogóle nie może być mowy w
    przypadku materiałów, które są widoczne dla użytkownika), a o wygodę. Zenek
    wysyła do Stefka link i pisze ,,patrz jakie fajne foobar". Wydaje mi się że w
    Twoim interesie jest, by Stefek otrzymał jednak link do zdjęcia na stronie a
    nie samego zdjęcia. Bo skoro interesują go foobary, to może zainteresuje się
    również resztą strony -- warto mu więc dać do niej jakiś link.

  • 6. Data: 2011-09-08 22:16:07
    Od: Mariusz <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 23:42, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > nie samego zdjęcia. Bo skoro interesują go foobary, to może zainteresuje się
    > również resztą strony -- warto mu więc dać do niej jakiś link.

    Pomyśle o tym co piszesz ale później.

    Na chwile obecną znalazłem błędy i nie wiem jak je eliminować, galeria
    nie działa poprawnie w IE8 i starszych. Źle skaluje zdjęcia to znaczy
    powiększa je powyżej wielkości rzeczywistej i źle skaluje w dół :(

    Mariusz

  • 7. Data: 2011-09-08 23:44:37
    Od: Mariusz <m...@p...onet.pl>

    > Na chwile obecną znalazłem błędy i nie wiem jak je eliminować, galeria
    > nie działa poprawnie w IE8 i starszych. Źle skaluje zdjęcia to znaczy
    > powiększa je powyżej wielkości rzeczywistej i źle skaluje w dół :(

    IE jest zaj... co wersja to kaszanka, ale się udało :)

  • 8. Data: 2011-09-10 18:57:26
    Temat: [OT] Re: galeria czy działa
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-08 21:42, Jawi pisze:
    > U mnie działa wyśmienicie. FF 3.6

    Przespałeś kilka wersji, już jest samo 6, bez 3. z przodu ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2011-09-10 19:17:08
    Temat: Re: [OT] Re: galeria czy działa
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-09-10 20:57, Paweł Piskorz pisze:
    > Przespałeś kilka wersji, już jest samo 6, bez 3. z przodu ;)
    no nie przespałem, to świadomy wybór:)