eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytmy 'per pixel'Re: algorytmy 'per pixel'
  • Data: 2012-03-07 19:59:54
    Temat: Re: algorytmy 'per pixel'
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 07-03-2012 o 20:29:18 <f...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisał(a):
    >
    >> Dnia 06-03-2012 o 16:45:52 fir <f...@g...skasuj-to.pl> napisa=B3(a):
    >>
    >> > czy ktos zna jakies algorytmy 'per pixel' (moja nazwa bo nie
    >> > wiem jak to sie nazywa) poza moimi dwoma zanymi mi przykladami:
    >> (...)
    >> > jeszcze jakies inne znane i wazne? (albo mniej znane i mniej wazne?)
    >>
    >> Obliczanie o=B6wietlenia bry=B3y 3D w pixel shaderze (kt=F3ry z
    >> definicj=
    >> i jest =
    >>
    >> odpalany dla ka=BFdego piksela zrasteryzowanej bry=B3y).
    >>
    >
    > trudno mi powiedziec jaka jest roznica miedzu raytracingiem a
    > tym oswietleniem w oglu

    W OpenGLu albo DirectX (albo dowolnym innym rendererze :))

    > rownanie oswietlenia w oglu z tego co sie oreintuje to cos jak
    > - jest nawet bardziej skomplikowane niz prosty raytracing
    > (nie wiem jak z raytracingiem zaawansowanym (*))

    O raytracingu zaawansowanym nie chcesz wiedzieć. Kumpel się tym zajmował,
    tam jest piekielnie ciężka matematyka.

    Natomiast jeśli chodzi o zwykły raycaster, to samo obliczanie oświetlenia
    może być podobne, ale na przykład obliczanie przezroczystości lub
    refleksji już nie. Raytracer bierze piksel i szuka obiektu, który "widać"
    przez ten piksel. W algorytmie Z-bufora bierze się obiekt i sprawdza,
    które piksle na ekranie on zajmuje, a potem puszcza się pixel shadera,
    żeby obliczyć dla nich oświetlenie - tak z grubsza.

    > double color = ambient + diffuse*dot(light,geometry) + specular*dot
    > (reflected, viev)^shiness;
    >
    > (chyba raczej szkode ze c nie ma operatora potegowania, tu ozn
    > jako ^ bo nie chcialo mi sie pisac pow (operatory dla dot tez by sie
    > byc moze przydaly)

    Shadery pracują na karcie graficznej, a ta (AFAIK) sprzętowo obsługuje
    zarówno dot jak i pow.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: