-
Data: 2012-03-07 19:59:54
Temat: Re: algorytmy 'per pixel'
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 07-03-2012 o 20:29:18 <f...@w...gazeta.pl> napisał(a):
> Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisał(a):
>
>> Dnia 06-03-2012 o 16:45:52 fir <f...@g...skasuj-to.pl> napisa=B3(a):
>>
>> > czy ktos zna jakies algorytmy 'per pixel' (moja nazwa bo nie
>> > wiem jak to sie nazywa) poza moimi dwoma zanymi mi przykladami:
>> (...)
>> > jeszcze jakies inne znane i wazne? (albo mniej znane i mniej wazne?)
>>
>> Obliczanie o=B6wietlenia bry=B3y 3D w pixel shaderze (kt=F3ry z
>> definicj=
>> i jest =
>>
>> odpalany dla ka=BFdego piksela zrasteryzowanej bry=B3y).
>>
>
> trudno mi powiedziec jaka jest roznica miedzu raytracingiem a
> tym oswietleniem w oglu
W OpenGLu albo DirectX (albo dowolnym innym rendererze :))
> rownanie oswietlenia w oglu z tego co sie oreintuje to cos jak
> - jest nawet bardziej skomplikowane niz prosty raytracing
> (nie wiem jak z raytracingiem zaawansowanym (*))
O raytracingu zaawansowanym nie chcesz wiedzieć. Kumpel się tym zajmował,
tam jest piekielnie ciężka matematyka.
Natomiast jeśli chodzi o zwykły raycaster, to samo obliczanie oświetlenia
może być podobne, ale na przykład obliczanie przezroczystości lub
refleksji już nie. Raytracer bierze piksel i szuka obiektu, który "widać"
przez ten piksel. W algorytmie Z-bufora bierze się obiekt i sprawdza,
które piksle na ekranie on zajmuje, a potem puszcza się pixel shadera,
żeby obliczyć dla nich oświetlenie - tak z grubsza.
> double color = ambient + diffuse*dot(light,geometry) + specular*dot
> (reflected, viev)^shiness;
>
> (chyba raczej szkode ze c nie ma operatora potegowania, tu ozn
> jako ^ bo nie chcialo mi sie pisac pow (operatory dla dot tez by sie
> byc moze przydaly)
Shadery pracują na karcie graficznej, a ta (AFAIK) sprzętowo obsługuje
zarówno dot jak i pow.
Pozdrawiam -- Spook.
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.12 21:45 Wojciech Muła
- 08.03.12 06:08
- 08.03.12 18:02
- 09.03.12 06:47
- 09.03.12 12:46
- 09.03.12 16:17 Wojciech \"Spook\" Sura
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?