eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytmy 'per pixel'Re: algorytmy 'per pixel'
  • Data: 2012-03-08 18:02:24
    Temat: Re: algorytmy 'per pixel'
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisał(a):
    >
    > > Dnia 07-03-2012 o 20:29:18 <f...@w...gazeta.pl> napisa=B3(a):
    > >
    > > > Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisa=B3(a):
    > > >
    > > >> Dnia 06-03-2012 o 16:45:52 fir <f...@g...skasuj-to.pl> napisa=3DB3=
    > > (a):
    > > >>
    > > >> > czy ktos zna jakies algorytmy 'per pixel' (moja nazwa bo nie
    > > >> > wiem jak to sie nazywa) poza moimi dwoma zanymi mi przykladami:
    > > >> (...)
    > > >> > jeszcze jakies inne znane i wazne? (albo mniej znane i mniej wazne?=
    > > )
    > > >>
    > > >> Obliczanie o=3DB6wietlenia bry=3DB3y 3D w pixel shaderze (kt=3DF3ry z=
    > > =
    > >
    > > >> definicj=3D
    > > >> i jest =3D
    > > >>
    > > >> odpalany dla ka=3DBFdego piksela zrasteryzowanej bry=3DB3y).
    > > >>
    > > >
    > > > trudno mi powiedziec jaka jest roznica miedzu raytracingiem a
    > > > tym oswietleniem w oglu
    > >
    > > W OpenGLu albo DirectX (albo dowolnym innym rendererze :))
    > >
    > > > rownanie oswietlenia w oglu z tego co sie oreintuje to cos jak
    > > > - jest nawet bardziej skomplikowane niz prosty raytracing
    > > > (nie wiem jak z raytracingiem zaawansowanym (*))
    > >
    > > O raytracingu zaawansowanym nie chcesz wiedzie=E6. Kumpel si=EA tym zajm=
    > > owa=B3, =
    > >
    > > tam jest piekielnie ci=EA=BFka matematyka.
    > >
    > > Natomiast je=B6li chodzi o zwyk=B3y raycaster, to samo obliczanie o=B6wi=
    > > etlenia =
    > >
    > > mo=BFe by=E6 podobne, ale na przyk=B3ad obliczanie przezroczysto=B6ci lu=
    > > b =
    > >
    > > refleksji ju=BF nie. Raytracer bierze piksel i szuka obiektu, kt=F3ry "w=
    > > ida=E6" =
    > >
    > > przez ten piksel. W algorytmie Z-bufora bierze si=EA obiekt i sprawdza, =
    > > =
    > >
    > > kt=F3re piksle na ekranie on zajmuje, a potem puszcza si=EA pixel shader=
    > > a, =
    > >
    > > =BFeby obliczy=E6 dla nich o=B6wietlenie - tak z grubsza.
    > >
    >
    > a tak, zapomnialem - dochodza zalamania i odbicia, w sumie
    > chyba nawet z (pojedynczymi) odbiciami jest to pare obliczen na pixel
    > (dalej jest liniowo) wiec sytuacja miedzy renderingiem bez
    > odbic a z odbiciami sie drastycznie nie zienia wiec wydaje sie
    > ze karty moglyby i odbicia (przynajmniej 1krotne) spokojnie
    > udzwignac (chyba ze sie myle bo nie mam glowy teraz do nauki
    > bo zalatwiam sprawy)
    >
    jak zwykle nic nie zalatwilem poza przezyciem 'malego'
    koszmaru (tak naprawde nie jest on ataki maly) - jak zwykle
    ci ktorzy powinni pomagac i byc rozumnymi ludzmi zobowiazanymi
    po to by pomagac choremu robia zgola cos zupelnie innego
    - za miesiac ew nastepna wizyta (ew pogadam z rzecznikiem
    praw pacjenta) tak ze nie pozostaje mi nic innego jak w miedzyczasie
    duszenia sie zajac sie programowaniem do tego czasu





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: