    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: alchemicy z ABW
    Date: Mon, 15 Aug 2011 20:37:02 +0200

    W dniu 2011-08-15 18:51, Q pisze:

    > Hm...
    > Rozmawialem niedawno ze znajomym policjantem
    > i wg niego (tzn. prawa) niepodanie hasla jest karalne.

    W całym swoim życiu, tylko raz widziałem policjanta który by znał
    Kodeks Karny (i inne). Nie mówię, że na pamięć, wystarczy żeby
    wiedział, iż coś takiego istnieje i od biedy umiał zastosować.
    W codziennej praktyce sądowej są skuteczne odwołania zeznania świadków,
    którzy twierdzą iż takowe zostały od nich wymuszone przez policję
    podstępem lub nawet siłą.
    Wymiar Sprawiedliwości w Polsce to porażka. Przytoczę przykład Beaty
    Sawickiej, każdy w Polsce widział jak brała ratę łapówki cztery lata
    temu, a jej sprawa sądowa ledwie ruszyła. Ciekawe czy się przedawni.

    Z tego co wiem o warunkach pracy Policji, to nie ma w praktyce szans aby
    skierować taki dysk nawet na odzyskiwanie danych po zwykłym usunięciu
    partycji chyba, że sprawa jest kwalifikowana jako poważna (terroryzm,
    narkotyki, morderstwo, itp.), gdyż zwyczajnie brakuje na to pieniędzy.

    W razie konieczności podania hasła, PINu do karty, numeru konta itp.
    zawsze bym się zastanowił czy warto, zawsze ze wskazaniem na odmowę.
    K.