    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: [alarmowe] 909 czyli pani minister ma pomys3a ;-)
    Date: Fri, 11 Mar 2011 23:08:10 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@4...com>

    WAM napisał:

    > Operatorski opisalem, a dyspozytorski to taki w ktorym z jednego
    > miejsca odbywa sie przyjmowanie zgloszen i dysponowanie zasobow oraz
    > kierowanie akcjami.

    No to chwała Bogu, że takiego nie będzie.

    > Akurat z ratownictwem medycznym moze byc najwiekszy problem bo jest
    > ono jakby nie patrzec "prywatne" (za pieniadze publiczne, na podstawie
    > kontraktow). Dzis dysponentem karetek na danym obszarze (niekoniecznie
    > zgodnym z podzialem administracyjnym) jest ten, jutro moze byc inny
    > podmiot.

    I choćby to jest wystarczającym powodem do likwidacji 999.

    > Teraz tez jest przyjmowane w poszczegolnych sluzbach, terytorialnie
    > blizej zglaszajacego ("tu sie pali obok tego krzyza przy domu
    > Paciaciakowej" - lokalnie mozna to zrozumiec, operator wojewodzki
    > nie wie gdzie Paciaciakowa mieszka - potrzebuje PLI CBD - i jesli
    > ono ruszy istotnie to bedzie wielki postęp)

    Nie wiem co to takie to "PLI CBD", ale zwykłe "proszę się nie rozłączać"
    całkowicie rozwiązuje problem.

    > Teoretycznie tak. Niestety zapomnialem napisac, ze znane mi realne
    > plany (techniczno-logistyczno-kadrowe) zakladaja ze cale wojewodztwo
    > ma obslugiwac mniej ludzi niz obecnie obsluguje wszystkie telefony we
    > wszystkich sluzbach na terenie miasta-siedziby wojewody- w ktorym to
    > obecnie sa kilkuminutowe kolejki do polaczen np z policja. Czyli
    > kilkukrotnie wiecej ludzi obslugiwanych przez mniejsza liczbe
    > obslugujacych.

    No bo właśnie elementem tej teorii jest to, że jeśli zamiast w remizach
    z jedną linią, ci ludzie siądą w jednym centrum, to nawet jak ich będzie
    dziesięć razy mniej, to będę miał gwarancję dodzwonienia się bez czekania.

    > No znakomicie. Operator dobijajacy sie w teren nie odbierze kolejnego
    > zgloszenia.

    Uchowaj Boże żeby odbierał kolejne! Ma się zająć jednym, za to dobrze.
    Od początku do końca. W tym czasie następne zgłoszenia ma odbierać
    i obsługiwać kto inny.

    > Przy planowanej tak malej liczbie operatorow system bedzie niewydolny
    > na starcie.

    A może jednak ktoś to policzył? Może tylko niefachowcom wydaje się,
    że wszystkiego mało? Nie wiem, nie znam się na takich obliczeniach.
    Ale jeśli operatorów będzie mało, to można szybko dodać następnych.
    Zmiany ilościowe przeprowadza się o wiele łatwiej niż jakościowe
    (systemowe). Dobrze, że za te drugie ktoś wreszcie się zabrał. Lepiej
    późno niż wcale.

    --
    Jarek