  • Data: 2013-07-12 08:24:17
    Temat: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:krliaa$hpo$1@mx1.internetia.pl...

    > No to ja jestem zdziwiony. Które to Canony tak maja? Tych kilka, które mi
    > w ręce wpadły, zachowywało się dokładnie odwrotnie: znacznie więcej zdjęć
    > można było zrobić na akumulatorkach, i to nie był przelicznik x2, tylko w
    > okolicach x5-x10.

    Nie pisałem nic że robią mało zdjęć, lub mniej niż na bateriach (nie
    używałem nigdy baterii). Napisałem o samym procesie rozładowania -
    wykorzystania akumulatorów.
    Aparat to A530.

    > Z tym, że jak tak traktujesz akumulatorki, to faktycznie może być pewien
    > problem, ale raczej z nimi. Ja tam w brak efektu pamięciowego nie wierzę
    > nawet przy litowych i dobrze na tym wychodzę. NiMH standardowo rozładowuję
    > w ładowarce przed ładowaniem. Czasem pozwalam sobie na wyjątek, jeżeli
    > jest jakiś powód, ale to naprawdę rzadkość i unikam tego jak tylko mogę.

    Moje z reguły leżą cały rok, a w sezonie mają wyjątkową sytuację (szybkie
    ładowanie na szybko :) )
    Zgadzam się że to wina traktowania akumulatorów, tylko że gdyby aparat miał
    zmienny próg wykrywania napięcia (przełącznik bateria-akumulator) to dałoby
    się wycisnąć więcej z tych akumulatorków, no i dla nich zdrowiej: byłyby
    rozładowane przed ładowaniem.

    --
    Desoft