-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
From: ptoki <p...@e...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: akumulator napięcie 12.0v
Date: Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vlss7q$q4k$1@news.chmurka.net>
References: <X...@1...0.0.1> <vlpvuv$5eu$1@news.chmurka.net>
<v...@4...net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 11 Jan 2025 04:31:54 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
logging-data="26772";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Cancel-Lock: sha1:NNMzr9ogyVaK9mxO2RP686yYRsM=
sha256:ZtGBmi+FNM+9H3GGI/pA2VqMUp9RXo/uLg8p4mcK9fc=
sha1:ETYtb90a0f7DfETOZ/RyXsVPVFg=
sha256:SzOPbw6vh14NZ/DjNAGoZWtjAay1vFRCcnwkp/StINg=
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <v...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795592
[ ukryj nagłówki ]On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
> On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
>> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
>>> Co myślicie o moim samochodziku?
>>> Nowa Varta 55Ah
>>>
>>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
>>>
>>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
>>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
>
>>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
>>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
>>>
>>
>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
>> po ladowaniu, w jesien/zime.
>
> Zły miernik, czy zwarta cela?
> Obstawiam celę :-(
>
W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
maks 3 lata. Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
co w Polsce mamy.
>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
>
> IMO - pojemności ciągle piszą.
>
> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
>
Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
czas. I takie tam...
W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
>
>> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
>>
>> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
>> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
>> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
>> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
>>
>> How to calculate RC
>> Charge the battery to 100%
>> Start a clock
>> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
>> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
>> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
>>
>> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
>
> Nie. efekt 25A.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
>
> (czeski błąd w linku?)
>
> Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
>
> a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
> https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
>
> ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
> dużych prądów.
> Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
> rozruchowym?
> I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
>
Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
60% akumulatora nie ma...
>> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
>> lepszego aku.
>
> Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
>
U mnie tez ladowalo wzorowo.
Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
rzeczywisty pomiar.
> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
>
A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
--
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.25 15:14 Mateusz Bogusz
- 11.01.25 15:32 io
- 11.01.25 19:08 Lisciasty
- 11.01.25 19:17 Pixel(R)??
- 12.01.25 01:02 PiteR
- 12.01.25 01:07 PiteR
- 12.01.25 01:16 PiteR
- 12.01.25 10:03 Pixel(R)??
- 12.01.25 11:51 Lisciasty
- 12.01.25 12:04 Pixel(R)??
- 12.01.25 14:00 PiteR
- 12.01.25 14:03 PiteR
- 13.01.25 01:59 Pixel(R)??
- 13.01.25 09:47 J.F
- 13.01.25 13:17 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=