eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0vRe: akumulator napięcie 12.0v
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
    d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Date: Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vlss7q$q4k$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <vlpvuv$5eu$1@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 11 Jan 2025 04:31:54 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
    logging-data="26772";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:NNMzr9ogyVaK9mxO2RP686yYRsM=
    sha256:ZtGBmi+FNM+9H3GGI/pA2VqMUp9RXo/uLg8p4mcK9fc=
    sha1:ETYtb90a0f7DfETOZ/RyXsVPVFg=
    sha256:SzOPbw6vh14NZ/DjNAGoZWtjAay1vFRCcnwkp/StINg=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <v...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795592
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
    > On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
    >> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
    >>> Co myślicie o moim samochodziku?
    >>> Nowa Varta 55Ah
    >>>
    >>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
    >>>
    >>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
    >>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
    >
    >>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
    >>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
    >>>
    >>
    >> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >
    > Zły miernik, czy zwarta cela?
    > Obstawiam celę :-(
    >

    W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
    Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
    maks 3 lata. Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    co w Polsce mamy.

    >> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >
    > IMO - pojemności ciągle piszą.
    >
    > A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >

    Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    czas. I takie tam...

    W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...

    >
    >> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
    >>
    >> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
    >> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
    >> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
    >> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
    >>
    >> How to calculate RC
    >> Charge the battery to 100%
    >> Start a clock
    >> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
    >> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
    >> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
    >>
    >> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
    >
    > Nie. efekt 25A.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
    >
    > (czeski błąd w linku?)
    >
    > Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
    >
    > a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
    > https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
    >
    > ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
    > dużych prądów.
    > Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
    > rozruchowym?
    > I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
    >

    Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
    Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
    60% akumulatora nie ma...

    >> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
    >> lepszego aku.
    >
    > Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
    >

    U mnie tez ladowalo wzorowo.

    Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
    bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
    rzeczywisty pomiar.

    > Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    >

    A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)

    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: