eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0vRe: akumulator napięcie 12.0v
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
    ot-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Date: Fri, 10 Jan 2025 17:54:39 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <p...@4...net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.67.74"; logging-data="18831";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:b6QFu3RUk6z/do0ENgVPiHhhGfQ=
    sha256:qOZfAxHQX3bAKMSPGW8ZJSal71aPKiWYPM/ND7RcaIQ=
    sha1:D+4e0On5UYVUkCG4gsXMYb94Ymk=
    sha256:NAZSNannqxIZsxehejEzPjifw/Ps5XX14OowpJldw4I=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795584
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 09 Jan 2025 20:11:16 GMT, PiteR wrote:
    > Co myślicie o moim samochodziku?
    > Nowa Varta 55Ah
    >
    > Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
    >
    > 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.

    To dobrze, choc IMO - wiele aut ma niższe napięcie.
    A nowsze to jakis skomplikowany system "zarządzania ładowaniem".

    > 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v

    IMO - zdrowy akumulator to ma raczej 13.0V.

    Ale być może auto Ci jakiś większy prąd w tym momencie jeszcze bierze.

    > 3. potem już nie spada dalej, auto zasypia
    > 4. rano przychodzę jest 11.9v zapala normalnie

    Tylko tu nie wiadomo, co auto zdążyło włączyc.
    Może znów bierze z 10A jeszcze przed zapaleniem silnika ...

    > 5. w Londynie teraz temp rankami nie spada ponizej -2st C

    Zima. U mnie od +2 do +8 :-)

    > 6. auto ma wszystko na prąd nawiewy, klapki na silniczkach
    > ma też elektryczne wspomaganie kierownicy i elektryczna pompe powietrza
    > dodatkowego do szybkiego zagrzania katalizatorow Euro 5.
    >
    > Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
    > powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.

    Też mi się nie podoba, ale jak widać - to nie wina auta.

    Musiałbys sprawdzic napięcie na celach, albo gęstość elektrolitu -
    może jedna cela mocno rozładowana.

    A miernik dobry? Może ma 0.5V błędu ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: