  • 51. Data: 2012-08-21 21:13:36
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    >To po co się odnosisz do czegoś zupełnie innego niż ktoś opisał. Z
    >równym
    >powodzeniem mogłeś się odnieść do tego że komuś się żarówka w lampce
    >cofania
    >przepaliła przy okazji wymiany tłumika. Potem idą takie bzdury w
    >świat. I nie
    >wytłumaczysz kretynowi bo on przecież w internecie to przeczytał.

    Ale jak do czegos innego ? Dokladnie taki przypadek opisywalem.

    J.

  • 52. Data: 2012-08-21 21:53:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-21 19:08, J.F pisze:

    > Widac sa jeszcze na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ...
    >
    > P.S. to nie moje ... ale tez niemozliwe ?
    > http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18535.20

    Spoko - abstrahując od możliwego zaniedbania właściciela/warsztatu
    to takie rzeczy się trafiały :) Półoś to pikuś - miałem coś takiego
    na wałku zdawczym w skrzyni :)

  • 53. Data: 2012-08-22 00:04:37
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k0vs73$ekq$1@inews.gazeta.pl...
    > No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi
    > na
    > regulator napięcie się podaje.

    Ale można sobie wyobrazić, że w samym alternatorze jest klucz który poda
    prąd wzbudzenia przeca + z aku jest dostępny.
    Do samego alternatora dochodzi tylko cyfrowa informacja, że ma podać
    wzbudzenie i potem informacja jakie napięcie ma ustalić.
    Dokładnie jak to wygląda to trzeba szukać w notach specjalizowanych
    scalaków - kontrolerów alternatora. Teraz to już wszystko cyfrowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 54. Data: 2012-08-22 01:43:58
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dokładnie jak to wygląda to trzeba szukać w notach specjalizowanych
    > scalaków - kontrolerów alternatora. Teraz to już wszystko cyfrowo.

    I to we wszystkich skodziankach jakie teraz sprzedają jest? Logiczne że jak
    odepniesz w takim alternatorze kabelek z sygnałem to on pzrestanie wytwarzać
    prąd a nie da go na maksa. Ty jak byś zrobił taki cyfrowy alternator? Jak się
    kabelek z informacją urwie, bo może się urwać, to ma się wyłączyć czy dać ile
    może. Przy wyłączonej stacyjce też by wtedy dawał ile może. Bo skąd by
    wiedział że silnik się nie obraca. Jak widzisz jak byś się nie obrócił to dupa
    zawsze z tyłu.

  • 55. Data: 2012-08-22 02:00:28
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale jak do czegos innego ? Dokladnie taki przypadek opisywalem.
    >
    > J.

    Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał pół roku
    wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować. jak nie usłyszał to mu
    przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe. Zblokowało alternator i
    pękł\ pasek. Reszta uszkodzeń jest raczej wymyślona na potrzeby odpowiedzi.
    jak pęka pasek to rośnie temperatura płynu. Jak urośnie w benzyniaku tak pod
    120 stopni to silnik zwyczajnie gaśnie. Temperatura rośnie dalej. Spod maski
    wydobywają się kłęby pary. Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na
    przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika. Silnik
    spalinowy to nie elektrownia atomowa. Woda to takie naturalne zabezpieczenie
    przed zatarciem. Oczywiście teraz napiszesz że to był ropniak bo że chłodzony
    powietrzem już nie możesz. Przegrzany ropniak też sam zgaśnie. jak byś napisał
    że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak umieściłeś się w
    grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca urwało.

  • 56. Data: 2012-08-22 02:22:51
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:k0red8$r81$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Wszystko zalezy od temepratury przy blisko 40 stopniach i 14,75 szlag go
    > trafi bardzo szybko.
    > W mróz za to ledwo co zauważy.

    i dlatego każdy Włoch wozi w samochodzie dwa akumulatory. Jeden jak jedzie w
    Alpy a drugi jak nad morze. A taki kierowca TIRa co z Nowosybirska wiezie coś
    do Barcelony to ze cztery akumulatory mieć musi. Na pustyniach przy równiku to
    już jazda bez trzymanki by była jak byś miał rację. Jedni w nocy jeździli by
    na akumulatorach lekko zimowych a inni w dzień na mocno letnich. A może jakiś
    myk zrobili z ładowaniem. I napięcie zależy od temperatury. jeśli w Wołgach
    Gaz 24 i Ładach taki myk był to czemu nie ma go teraz w nowych samochodach? A
    może jest tylko o tym nie wiesz.

  • 57. Data: 2012-08-22 07:53:13
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k117es$9u1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika. Silnik
    > spalinowy to nie elektrownia atomowa. Woda to takie naturalne

    W znanym mi przypadku, uszkodziło się mniejsze łożysko, pasek pękł czy to ze
    starości i większego obciążenia czy w końcu całkowitego zablokowania
    alternatora nie wiadomo. Znam ten przypadek tylko dla tego, że był na tyle
    ciekawy w swojej spektakularności zniszczeń z niedbałości, że warto było
    przyjechać kawałek i zobaczyć.
    W układzie korek nie trzymał ciśnienia i to coś co było w układzie
    wygotowało się daleko wcześniej niż czerwona kreska na wskażniku. A może
    było już za mało? Samochód pokonywał krótkie dystanse a stanął dębowo przy
    dłuższym.
    Właściciel nie zauważył pary - która pewnie powstała jak jechał dość szybko.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 58. Data: 2012-08-22 09:02:31
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k118or$6gc$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Wołgach
    > Gaz 24 i Ładach taki myk był to czemu nie ma go teraz w nowych

    Może jest i o tym wiem.
    Napisałeś, że 14,75 akumulatorowi nie zaszkodzi, ja wiem że szkodzi ale
    zależy to od temepratury. Co więcej jeśli akumulator pozostawić cały czas
    pod napięciem choćby 14,5 i temperaturze i 20 st. C - za długo nie pożyje -
    bo szybko straci wodę. A Ty piszesz o ciągłym ładowaniu. Zrób eksperyment i
    zostaw akumulator non stop na dwa trzy tygodnie pod takim napięciem i daj
    znać - szczególnie taki w którym teoretycznie nie dolewa się wody.
    Gazowania i parowania się nie uniknie...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 59. Data: 2012-08-22 09:51:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał
    >pół roku
    >wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować.

    Pol roku wczesniej to ja to lozysko osobiscie zmienialem.
    Gluchy ... byc moze. Roznie to bywa z halasami w samochodzie.
    Ale w pewnym momencie jasniej wszystko zaswiecilo wiec podlaczylem
    woltomierz i zobaczylem 19V.

    Halasu zadnego sobie nie przypominam.

    >jak nie usłyszał to mu
    >przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe.

    ZJe obstawiasz, wieksze okazalo sie odpowiedzialne.
    Zreszta - mechanik jestes z wyksztalcenia (ponoc), policz jaka jest
    dopuszczalna sila napiecia paska dla wiekszego lozyska.

    >Zblokowało alternator i pękł\ pasek.

    Nic nie peklo. Oprocz koszyka.

    >Reszta uszkodzeń jest raczej wymyślona na potrzeby odpowiedzi.
    >jak pęka pasek to rośnie temperatura płynu.

    Nie w kazdym. Mialem i inne przygody to wiem :-)

    >Jak urośnie w benzyniaku tak pod
    >120 stopni to silnik zwyczajnie gaśnie.

    Niektorzy pisza ze 125C to ciagle dopuszczalna temperatura.

    >Temperatura rośnie dalej. Spod maski wydobywają się kłęby pary.

    Trudne do zauwazenia w czasie jazdy. Dopiero na postoju.

    >Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na
    >przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika.

    silnika moze nie, ale pod nieobecnosc pompy to glowicy niekoniecznie.

    >Silnik spalinowy to nie elektrownia atomowa.

    Tam akurat podobnie to dziala.

    >Woda to takie naturalne zabezpieczenie przed zatarciem.

    Jak dobry silnik, tzn mocny, to na dlugo wody nie starczy :-)

    >Oczywiście teraz napiszesz że to był ropniak bo że chłodzony
    >powietrzem już nie możesz.

    Czemu nie moge - pisalem gdzies ze woda chlodzony ?
    Ale byl petrygo chlodzony i byl na gaz.

    >Przegrzany ropniak też sam zgaśnie. jak byś napisał
    >że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak umieściłeś
    >się w
    >grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca urwało.

    kup sobie akumulator, zasilacz laboratoryjny, podlacz pod 17V na 2h,
    napisz co wyszlo naprawde, bo od mitologii to ty zaczales :-)

    J.

  • 60. Data: 2012-08-22 10:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w
    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w

    W takich troche mlodszych pisalo sie ze jest. Regulator mial regulowac
    w zaleznosci od temperatury.
    Czy to robil ... trudno powiedziec, niby moge zapakowac do lodowki,
    ale elektronika z natury plywa.

    A w jeszcze nowszych ... jak mogles wyczytac - alternatorem steruje
    komputer.
    Moze utrzymac wyzsze napiecie bo akumulator byl wyladowany, moze
    zmniejszyc jak sie naladuje, program duzo moze..

> [...]
    >ładowaniu. Zrób eksperyment i zostaw akumulator non stop na dwa trzy
    >tygodnie pod takim napięciem i daj znać - szczególnie taki w którym

    RoMan kiedys zostawil na 2 tygodnie pod prostownikiem - masa splynela.
    No ale 2 tygodnie a nie 2 godziny, i "prostownik" sie raczej nie
    ogranicza do 14.5V, bo np moj ma szczytowe napiecie 19V.

    >Gazowania i parowania się nie uniknie...

    przy tych ~14.5V gazowanie jest jeszcze male - dlatego wlasnie jest
    takie napiecie ustalone (aczkolwiek tam gdzie i male jest niepozadane
    sie obniza do 13.8V).
    Czy szkodzi ... no, niektorzy sie tu chwalili 10-20h jazdy z przerwami
    na tankowanie i nie dopisywali ze ich to nowy akumulator kosztowalo.
    Ciezarowki czy autobusy jezdza wiecej i tez nie narzekaja, ale one
    wlasnie moga miec nieco nizsze napiecie.

    Ciekaw natomiast jestem czy akumulator nie odzyskuje sobie wody z
    wilgoci w powietrzu. Kwas w koncu higroskopijny jest, ale moze nie tak
    rozcienczony. No i przy dluzszej pracy moze byc problem z naplywem
    swiezego, wilgotnego powietrza do srodka - co innego jak auto sobie
    stoi godzinami na parkingu.

    Tak czy inaczej - wspolczesne auto raczej nie wymaga czestej kontroli
    poziomu elektrolitu i dolewania wody ... czyli napiecie jest dobre :-)

    P.S. gazy z gazowania mozna dopalac na katalizatorze. Ale czy sa
    uzywane to nie wiem.

    tu macie opis zjawiska ... hm, olowiowy akumulator zawsze gazuje :-)
    http://www.battcon.com/PapersFinal2008/ODonnellPaper
    2008PROOF_6.pdf

    i chyba sie wreszcie dowiedzialem po co mieszaja wapno do olowiu.

    J.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz