    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Date: Tue, 21 Aug 2012 23:43:58 +0000 (UTC)
    <k0v85f$hv3$1@inews.gazeta.pl> <k0vgtg$r3p$1@inews.gazeta.pl>
    <k0vjj4$rg9$1@inews.gazeta.pl> <k0vlvb$j0l$1@inews.gazeta.pl>
    <k0vq44$kq5$1@inews.gazeta.pl> <k0vs73$ekq$1@inews.gazeta.pl>
    <k110lq$j9s$1@inews.gazeta.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:k0vs73$ekq$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ale można sobie wyobrazić, że w samym alternatorze jest klucz który poda
    > prąd wzbudzenia przeca + z aku jest dostępny.
    > Do samego alternatora dochodzi tylko cyfrowa informacja, że ma podać
    > wzbudzenie i potem informacja jakie napięcie ma ustalić.
    > Dokładnie jak to wygląda to trzeba szukać w notach specjalizowanych
    > scalaków - kontrolerów alternatora. Teraz to już wszystko cyfrowo.

    I to we wszystkich skodziankach jakie teraz sprzedają jest? Logiczne że jak
    odepniesz w takim alternatorze kabelek z sygnałem to on pzrestanie wytwarzać
    prąd a nie da go na maksa. Ty jak byś zrobił taki cyfrowy alternator? Jak się
    kabelek z informacją urwie, bo może się urwać, to ma się wyłączyć czy dać ile
    może. Przy wyłączonej stacyjce też by wtedy dawał ile może. Bo skąd by
    wiedział że silnik się nie obraca. Jak widzisz jak byś się nie obrócił to dupa
    zawsze z tyłu.