eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator Centra Plus vs FuturaRe: akumulator Centra Plus vs Futura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekin
    d.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o...@4...com>
    <5030b728$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <k0red8$r81$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...net>
    <k0rft6$hk9$1@inews.gazeta.pl>
    <dctyrhpdy2o3$.si6o58yow2hj.dlg@40tude.net>
    <k0vjr0$6mj$1@inews.gazeta.pl> <k0vljr$8cn$1@inews.gazeta.pl>
    <k0vs1j$6ru$1@inews.gazeta.pl>
    <50338916$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <k10dn3$aj5$1@inews.gazeta.pl> <k10ju7$iff$1@inews.gazeta.pl>
    <k10kkt$h16$1@inews.gazeta.pl> <k10ml5$3so$1@inews.gazeta.pl>
    <k117es$9u1$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Date: Wed, 22 Aug 2012 07:53:13 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 35
    Message-ID: <503473ca$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.146.168
    X-Trace: 1345614795 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 83.24.146.168:1238
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464370
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k117es$9u1$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał pół
    > roku
    > wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować. jak nie usłyszał to
    > mu
    > przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe. Zblokowało alternator i
    > pękł\ pasek. Reszta uszkodzeń jest raczej wymyślona na potrzeby
    > odpowiedzi.
    > jak pęka pasek to rośnie temperatura płynu. Jak urośnie w benzyniaku tak
    > pod
    > 120 stopni to silnik zwyczajnie gaśnie. Temperatura rośnie dalej. Spod
    > maski
    > wydobywają się kłęby pary. Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na
    > przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika. Silnik
    > spalinowy to nie elektrownia atomowa. Woda to takie naturalne
    > zabezpieczenie
    > przed zatarciem.

    W znanym mi przypadku, uszkodziło się mniejsze łożysko, pasek pękł czy to ze
    starości i większego obciążenia czy w końcu całkowitego zablokowania
    alternatora nie wiadomo. Znam ten przypadek tylko dla tego, że był na tyle
    ciekawy w swojej spektakularności zniszczeń z niedbałości, że warto było
    przyjechać kawałek i zobaczyć.
    W układzie korek nie trzymał ciśnienia i to coś co było w układzie
    wygotowało się daleko wcześniej niż czerwona kreska na wskażniku. A może
    było już za mało? Samochód pokonywał krótkie dystanse a stanął dębowo przy
    dłuższym.
    Właściciel nie zauważył pary - która pewnie powstała jak jechał dość szybko.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: