eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegiRe: akumlator i niskie przebiegi
  • X-Received: by 10.140.80.5 with SMTP id b5mr41110qgd.20.1399658175600; Fri, 09 May
    2014 10:56:15 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.80.5 with SMTP id b5mr41110qgd.20.1399658175600; Fri, 09 May
    2014 10:56:15 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!hw13no1855035qab.0!news-out.google.com!dz10ni35687qab.1!nnt
    p.google.com!ih12no1958029qab.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
    ups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 9 May 2014 10:56:15 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <lkiqav$2dtr$1@news2.ipartners.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.89.188.11;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 85.89.188.11
    References: <6...@g...com>
    <536ba54c$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <lkgdj7$d7q$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <lkghl1$v50$1@node2.news.atman.pl> <lkiqav$2dtr$1@news2.ipartners.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Fri, 09 May 2014 17:56:15 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3422
    X-Received-Body-CRC: 2576855407
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532513
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 9 maja 2014 16:56:24 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
    > W dniu 2014-05-08 20:14, Czes�aw Wi�niak pisze:
    >
    > >
    >
    > >> A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie roz�adowany to jak
    regulujesz pr�d?
    >
    > >
    >
    > > Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem
    skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.
    >
    >
    >
    > Pomijaj�c kwesti� mrozu, to czyta�em gdzie� raport z badania algorytmu
    �adowania, polegaj�cego na tym,
    >
    > �e akumulator o�owiowy przyjmowa� pr�d r�wny liczbowo (w A) aktualnie
    brakuj�cej pojemno�ci (w Ah),
    >
    > (czyli, np. ca�kowicie wy�adowany akumulator 50 Ah �adowano pr�dem 50 A,
    gdy na�adowa� si� do po�owy
    >
    > - pr�dem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano ca�kiem spore
    pr�dy.
    >
    > I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia �ywotno�ci czy innych negatyw�w.
    >
    > W sumie to mnie nie dziwi - przecie� akumulator oddaje cz�sto du�e pr�dy i
    nie bardzo wiem, czemu
    >
    > w drug� stron� mia�y mu mocno szkodzi� (poza gazowaniem pod koniec
    �adowania).
    >
    >
    >
    > Problem z automatyzacj� tej metody widz� taki, �e niby jak stwierdzi�, jaka
    jest aktualna
    >
    > pojemno�� aku, oraz ile dok�adnie wynosi jego �adunek...
    >
    >
    >
    > --
    >
    > JW

    To samoistne ograniczenie prądu wynika z rezystancji wewnętrznej akumulatora i
    alternatora oraz maksymalnego napięcia na poziomie 14,5V jakie jest w samochodach.
    Jak byś popsuł regulator napięcia żeby utrzymywał 15,5V to z tych 50A zrobiło by się
    znacznie więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: