  • 41. Data: 2023-08-26 15:01:58
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 sierpnia 2023 o 13:32:39 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:c5eb2347-40a9-489f...@googlegroups.com>

    > To był roczny zamiennik baterii. Nocusz muszę pamiętać o podładowaniu a
    > te baterie które są Polsce i widuję co trzy miesiące odpinać od
    > laptopów.

    > tak chcę wierzyć że nie spali domu.
    > nom nic nie znalazłem na ebay. Poszedłem do kontenera w pracy i
    > odszukałem ten co wyrzuciłem. Trochę pogięte ma denko ale zatrzaskuje
    > się w laptopie.

    Z laptopem to pół biedy, ew. komuś może zależeć,
    żeby nie było "dziury" w dnie/z tyłu.
    Bez baterii działa.
    Gorzej z pitolonymi smarkofonami i tabketami,
    co nie chcą bez baterii ruszyć.
    Nawet stareńka nokia 6230i!
    Smarkofony LG pokazują - bez baterii,
    ale z podłączoną ładowarką - znak zapytania
    na rysunku baterii.
    Nexus 7 znów mi miga five blinks of death i nie chce
    się ładować :(
    Czasem jak załapie i się uruchomi to od razu jest >60%,
    ale potem się wyłącza.
    Jakaś rada?
    Może choć ADB zadziała?
    Moduły siemensa, np. TC45 (ten miał nawet javę J2ME)
    włączały się, dzwoniły i netowały bez baterii.
    Nie wiem jak kochana nokia 8210, bo umarła :(

  • 42. Data: 2023-08-26 17:25:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 12:40:45 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:19xfvoqcnpm42$.1sq791tli595b$.dlg@40tude.net>

    > laptopa

    Byly jeszcze dwa inne, choc chyba tej samej firmy.
    I one wytrzymaly ... ale ogniwa były Sony :-)

    J.

  • 43. Data: 2023-08-27 00:52:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1b163c14-04e8-4a31-add4-a6089129b770n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Z laptopem to pół biedy, ew. komuś może zależeć,
    > żeby nie było "dziury" w dnie/z tyłu.
    > Bez baterii działa.

    tak, stają się pecetem

> [...]
    > Nexus 7 znów mi miga five blinks of death i nie chce
    > się ładować :(
    > Czasem jak załapie i się uruchomi to od razu jest >60%,

    telefony to ja pilnuję
    choć w pracy nie mam prądu ale montuję akumulatory do maszyn
    9.6v i trochę z każdego wysysam krwi ;)

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 44. Data: 2023-08-27 06:08:56
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2023 at 4:13:40 a.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 26.08.2023 o 08:49, ptoki (ptoki) pisze:
    > [...]
    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla
    znosna - do t61)

    > Ja używam Green Cell, Mitsu, Movano.

    lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    kit czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest. Pisza ze
    nowe.
    > Dokładnie o tym piszę. Odesłałem takie ze 3 szt i kupiłem zamienniki ale
    > nowe. Z laptopowymi podobnie.

    > Z zamiennikami nie miałem jeszcze wtopy. Często nawet jest tak, że można

    A ja mialem. I to nawet z tym wroclawskim biznesem.

    > kupić większą pojemność niż oryginał bo się gdzieś technologia zmieniła
    > i pakują nowsze rozwiązania.

    A to juz dla mnie wiazanka czerwonych flag. Z doswiadczenia wiem ze drukuja numerki
    jak leci. I niestety jutubowe testy potwierdzaja ze tam w wiekszosci (i to
    znakomitej) to nawet nie zbliza sie do oryginalnej pojemnosci.

    Tak ze niestety jest tak jak z bateriami do zegarkow. Fabryczne dzialaja 2-3-4 lata,
    wymienione dzialaja max 2.
    Tu na grupie mi klarowali ze jak sie styki zatlusci to sie mikro zwarcie/uplynnosc
    robi i bateria zdycha wczesniej.
    Jebalem sie z rekawiczkami, peseta i innymi cudami.

    Nie pomoglo.

    Tak ze niestety. Chyba tylko zrobienie samemu z dobrych ogniw ma sens.

  • 45. Data: 2023-08-27 06:15:02
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2023 at 6:24:04 a.m. UTC-5, J.F wrote:

    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla
    znosna - do t61)
    > Dziwne troche.
    > "renomowana", bo mało kto sie w to bawi.
    > Ogniwa wymienic niewielki problem, a ogniw powinni uzyc "normalnych".
    > Czyli powinno wyjsc "normalnie", chyba, ze i oni trafili na minę.
    >
    > Ja tak tylko z praktyki powiem - dawno temu kupilismy do firmy troche
    > laptopów, malo znanej marki.
    > Po roku padly padly prawie wszystkie baterie.
    > A dokladniej ogniwa w nich. Panasonic.
    > Wina Panasonica, czy laptopa?

    Trza by pomierzyc :)
    Ale komu sie chce...

    > Telefon siemens ME45. Dobry telefon, dlugo mialem, potem tato uzywał.
    > Baterie degradował w ~1.5 roku. Oryginalna ... ogniwo Panasonic.
    > Ale potem wielu róznych probowałem z allegro i podobnie.
    > Tylko chyba zadna nie miała rzeczywistej pojemnosci orginału - z 10%
    > brakowało.

    A mi z grubsza dobrze dzialal. Lubilem go. tylko se45(czy jakos tak) byl lepszy bo
    mp3 gral...

    > A np nokia ... w tej bateria wytrzymala mi wiele lat, z niewielką
    > utratą pojemnosci. Dobre ogniwa dobrali, czy dobrze ładowali?
    >
    > Inne firmy też sie chyba dorobiły, skoro smartfony zrobiły sie
    > nierozbieralne.

    A wlasnie mi samsung s10 po 3 latach baterie spuchl i sie tyl otwarl.

    > A Panasonic ... dostarczał Tesli ogniwa, potem chyba technologie i
    > licencje ..
    lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    kit czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest. Pisza ze
    nowe.
    > Ale nowe, nigdy nie uzywane :-)
    >
    > Podobny problem jest z oponami :-)

    Ta.

    > Do tego ME45 jeszcze niedawno też widziałem baterie na Allegro.
    > Oryginalne. Chyba 10 letnie.
    latarce calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.
    > No ale ile tych pakietów potrzebujesz?
    > Jeden. Wiec zakup ogniw w ciemno, potem nie masz zgrzewarki to
    > zmontowania, a nowoczesnej baterii od laptopa nie rozbierzesz.
    > Tzn takiej dawniejszej, bo obecny dell ma wbudowaną i nawet nie
    > wiadomo gdzie :-)

    Raczej myslalem ze jak sie ma takie co sie wie ze sa dobre bo juz przetestowane to
    mozna samemu grzebac.

  • 46. Data: 2023-08-27 09:20:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 21:15:02 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

    > A mi z grubsza dobrze dzialal. Lubilem go. tylko se45(czy jakos tak) byl lepszy bo
    mp3 gral...

    Tez lubilem. Tato lubił.
    Uzywałby do tej pory ... gdyby baterie sie dało kupic :-(

    > A wlasnie mi samsung s10 po 3 latach baterie spuchl i sie tyl otwarl.

    Mnie to spotkalo 2 lata temu, ze sie dwa telefony otwarły.
    Wina upałów? W tym roku na razie nie puchną ...

> [...]
    latarce calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.

    > Raczej myslalem ze jak sie ma takie co sie wie ze sa dobre bo juz przetestowane to

    A producent przestaje robic, albo zmienia technologie :-(

    J.

  • 47. Data: 2023-08-27 09:24:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 21:08:56 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    > drukuja numerki jak leci. I niestety jutubowe testy potwierdzaja ze
    > tam w wiekszosci (i to znakomitej) to nawet nie zbliza sie do

    Postep w ogniwach jednak jest. To czemu nie miałaby miec wiekszej
    pojemnosci?
    Ale faktycznie Chinczycy mają fantazje, i mogą wydrukować cokolwiek.

> [...]
    robi i bateria zdycha wczesniej.
    > Jebalem sie z rekawiczkami, peseta i innymi cudami.

    Hm, a jakie zegarki?
    Bo moje wytrzymują dłuzej.

    No ale baterie malutkie to tak samo jak duĹźe - nie wiadomo czy nie
    oszukane, czy nie podrĂłba, czy nie odpad z produkcji, czy nie lezak,
    czy nie przegrzane w transporcie ...

    J.

  • 48. Data: 2023-08-27 09:59:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 sierpnia 2023 o 00:53:19 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:1b163c14-04e8-4a31...@googlegroups.com>
    > tak, stają się pecetem

    Ale się włącza, można zadziałać
    czy dane odzyskać.
    A smarkofon/tablet się nie włącza - czemu?
    Danych tam niedużo, ale niektóre
    apki mogą być potrzebne szybko,
    a nie przeszkadza, że na kabelku.
    No i tablet ma ekran 7" 16*9.
    Telefony zapasowe leżą w szufladzie,
    ale trafia mnie od pisania na 5".
    Żona ma teraz niby 6,5", ale oszukańczo
    wydłużony.

    > telefony to ja pilnuję
    > choć w pracy nie mam prądu ale montuję akumulatory do maszyn
    > 9.6v i trochę z każdego wysysam krwi ;)

    Jakby jeszcze miał klapkę z tyłu to by
    się bluźniaczą baterię znalazło.
    Ale nie ma.
    Narzędzia do otwierania mam, dostałem
    kiedyś z banku, ale bez doświadczenia
    nie otworzę tak, by się potem zamknęło :(

  • 49. Data: 2023-08-27 16:29:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > może awaryjne mają ostrzegać w nocy jak najdłużej.

    No i jak się włączy awaryjne to niech migają do rozładowania, ale jak się
    nie włączy, to po cholerę to ciągnie prąd? Jedyny odbiornik, który miałby
    prawo ciągnąć jakiś miliamper lub pół, to odbiornik do centralnego zamka
    i alarm. Podtrzymanie zegarka powinno ciągnąć mikroampery. Wszystko inne,
    podtrzymanie radia, podtrzymanie ustawień w ECU, to błędy projektowe.

    > Przecież nikt by nie umarł od wyłącznika baterii.

    Też tak myślę.

    --
    Płynie sobie żółw. Spokojnie... powoli... Nagle podpływa do niego rekin.
    Żółw nic, dalej pełen spokój. Rekin się zbliża opływa go dookoła. Żółw

  • 50. Data: 2023-08-27 16:35:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ogolnie wiadomo, ze litowe baterie degradują sie i od leżenia,
    > szczególnie w stanie bardzo naładowanym, i bardzo rozładowanym.
    > Najzdrowsze jest połowiczne naładownie ... a przynajmniej było.

    Znalazłem ostatnio na śmietniku głośnik Bluetooth. Zabrałem, bo zbieram
    takie dziwne rzeczy, żeby zobaczyć co jest w środku i może naprawić dla
    samego naprawienia.

    W środku bateria li-ion, rozładowana poniżej 1 V.

    Elektronika sprawna, choć na wyłączonym głośniku pobiera 55 uA. Tylko
    dlatego, że dali przycisk włączający głośnik (trzymasz i się włącza)
    zamiast normalnego przełącznika.

    Inny głośnik Bluetooth mam w szufladzie, nie używam go, ale bateria
    trzyma. Bo ma mechaniczny wyłącznik.

    55 uA to nie tak dużo, ale jednak wystarczająco, żeby (dodając
    samorozładowanie) bateria zeszła poniżej 1 V. Albo po prostu miała taką
    upływność (nie sprawdzę już, bo zutylizowana, poza tym i tak nie
    ładowałbym takiej nieznanej baterii w domu).

    Wyczyściłem dokładnie obudowę, ogarnąłem go, dodałem fizyczny wyłącznik,
    wymieniłem baterię, i mam fajny głośnik BT. To nie są drogie rzeczy (ten
    model kosztuje ok. 50 zł), ale nie kupiłbym, bo nie potrzebuję, poza tym
    mam już jeden. W sumie naprawiłem dla samego naprawienia.

    > A trudno, aby taka bateria przez wiele lat była naladowana.
    > W dodatku czesto elektronika utrudnia/uniemożliwia start mocno
    > rozładowanej baterii.

    Tak, ten nie ładował po podpięciu zasilania.

    --
    Podczas seansu w kinie dziewczyna szepce do sąsiada:
    - Wspaniale całujesz, Karolu. Czy to dlatego, że siedzimy dziś w ostatnim