    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Tue, 12 Sep 2023 16:13:13 +0200
    <9...@h...invalid>

    On Tue, 12 Sep 2023 00:13:47 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Albo niedomknięte drzwi. Lampka na desce rozdzielczej świeci, ciągnie
    > prąd. U mnie to było 300 mA.

    Drzwi bym raczej zauwazyl, i zamek centralny by sie nie zamknął.
    A u mnie (vectra) chyba jest tajna opcja włączania tego wiatraka ...
    tylko chyba powinien sie wyłączyc po pewnym czasie.

    > Lampkę w kabinie też zdarzyło mi się zostawić. W dwóch samochodach. W
    > jednym rozładowała akumulator do zera, w drugim okazało się, że jest jakiś
    > timer, który wyłącza lampkę po jakimś czasie (i resetuje się, jak się
    > otworzy drzwi, włączając zostawioną lampkę). Aku nie padł.

    U mnie jest fabrycznie - lampki sie zapalają, gasną po minucie lub po
    zamknieciu zamka.

    > Mój UPS tak wykańcza aku. Nowy akumulator włożony, nie użyty ani razu (ani
    > razu nie było awarii prądu) i po paru latach do wyrzucenia. UPS trzyma go
    > cały czas na 13,8 V i jak widać mu to nie służy. Może wysycha (choć AGM
    > chyba nie powinien?),

    Teoretycznie chyba nie powinien.
    Choc w opis działania VRLA jakos nie bardzo chce mi się wierzyc.

    > albo zabija go temperatura (w tym UPSie jest dosyć
    > ciepło, choć nie wiem dlaczego, skoro on tak naprawdę ma jedynie
    > podtrzymać swoją logikę, jakieś miliampery do wykańczania akumulatora i
    > przekaźnik... to zwykły UPS offline).

    Moje tez sie grzeją. Co ciekawe, taki z AVR mniej niz taki zwykły
    offline. Nie za mocno - w południowych krajach to chyba normalna
    temperatura latem.

    Ostatni pomysł to chyba było uzycie mostka tranzystorów i trafa do
    ładowania - moze to to?

    > Wróciło po tym zgaśnięciu do żywych czy już tak zostało?

    Zostało.

    > Rozbierz, zobacz :)

    gówniana robota .. i jeszcze gdzies trzeba zutylizować.

    J.