    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Tue, 12 Sep 2023 11:42:35 -0000 (UTC)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie sensowniejsze ale dające możliwość obserwacji i podjęcia adekwatnych
    > działań. Akumulatory kończą się zasadniczo z innych powodów niż
    > pobieranie z nich 20mA.

    Moje kończyły się właśnie z tego powodu. Były powoli zasiarczaniane.

    Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
    był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
    prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
    odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
    wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
    świece żarowe starczyło).

    --
    Badam pana i badam, ale wciąż nie mogę dojść przyczyny pańskiej
    dolegliwości. Przypuszczam, że to alkohol...