    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Tue, 12 Sep 2023 00:30:03 -0000 (UTC)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A nie wiem czy aż tyle, jakieś samorozładowanie jednak jest.

    Spokojnie może. Mam takie. Stoją zapasowo. Co jakiś czas sprawdzam
    napięcie, jest OK.

    > Czyli ze 3 lata działał.

    A no. I sporo przeżył głębokich rozładowań.

    > Do tego ... jak się chce mało jeździć to się dobiera aku by był mniej
    > wrażliwy na głębokie rozładowanie.

    Trakcyjny miałem wziąć? To bym zapłacił miliony monet, więcej niż za dwa
    zwykłe.

    > No dobra, ja to dobrze rozumiem bo właśnie z tej okazji chciałem
    > monitorować, ale to jest mój czy twój problem a nie przeciętnego
    > użytkownika.

    No nie wiem, ludzie miewają po dwa samochody, jeden jest jeżdżony ciągle,
    drugim żona raz w miesiącu na zakupy pojedzie.

    Dodaj do tego motocykl przechowywany przez zimę. Jest przekonanie, że
    trzeba wyciągać akumulator na zimę. Ja nie wyciągam, tylko po prostu
    odłączam (i upewniam się, że jest naładowany do pełna), a odłączam, bo
    producenci nie potrafią albo nie chcą zrobić elektroniki, która na postoju
    pobierałaby zero.

    Tam serio nie ma co tyle tego prądu ciągnąć. Zegarek jest. Ale to
    spokojnie można zrobić tak, żeby ciągnęło mikroampery, tylko trzeba
    chcieć.

    Weźmy pierwszy z brzegu DS1307. Z baterii 3 V ciągnie podczas podtrzymania
    (i pracy zegara) 300 nA. Weźmy do tego stabilizator ST715, dochodzi nam 6
    uA. Nawet niech będą jakieś upływy w kondensatorach czy elementach
    zabezpieczających, to nadal będą pojedyncze mikroampery a nie cały
    miliamper na głupi zegarek (który i tak ma wyłączony wyświetlacz i jedynie
    zlicza czas).

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. idzie przez las i szuka partnerki.
    Spotyka zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie