eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaaku w latopach nieużywanychRe: aku w latopach nieużywanych
  • X-Received: by 2002:a17:903:22cd:b0:1b8:9eca:d6a7 with SMTP id
    y13-20020a17090322cd00b001b89ecad6a7mr4154844plg.7.1693889293956; Mon, 04
    Sep 2023 21:48:13 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a17:903:22cd:b0:1b8:9eca:d6a7 with SMTP id
    y13-20020a17090322cd00b001b89ecad6a7mr4154844plg.7.1693889293956; Mon, 04
    Sep 2023 21:48:13 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
    ng.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out
    .google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 4 Sep 2023 21:48:13 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <a...@h...invalid>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
    posting-host=2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98
    References: <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    <b...@h...invalid>
    <4...@g...com>
    <9...@h...invalid>
    <ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@h...invalid>
    <ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@h...invalid>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 05 Sep 2023 04:48:14 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3644
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783456
    [ ukryj nagłówki ]

    On Monday, September 4, 2023 at 6:12:25 a.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:
    > io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    >
    > > Się śmieję, bo kiedyś dyskutowaliśmy na "samochodach" o tym, jak to aku
    > > po kilku tygodniach zastawałem rozładowany, więc zrobiłem moduł
    > > raportujący na ESP8266, to jeszcze szybciej się kończył. No ale nie
    > > pracowałem nad tym by energię oszczędzać tylko by raportować stan aku co
    > > nadal uważam za sensowniejsze od szukania 20mA.
    > Czemu uważasz monitorowanie rozładowywanego akumulatora za sensowniejsze
    > od zapobiegnięcia rozładowywaniu?
    >
    >

    Nie monitorowanie rozladowanego tylko naladowanego.
    Jak aku w aucie traci 20 albo 30% w tydzien to trzeba co tydzien podlaczyc i
    doladowac.
    Ale zeby to wiedziec trzeba mierzyc.

    A co jak jednak zona pojechala tym autem do sklepu? skad wiesz ile sie doladowalo?

    Scenariusz nie popularny ale u mnie tez sie trafia.

    Flota kilku samochodow dosyc specjalnych.
    Niektore uzywane rzadko ale czasem uzywane. Albo uzywane nierownomiernie.
    Warto bylo by na stronce wiedziec ze aku do doladowania. Albo maila dostac ze aku ma
    tylko 60%.

    Albo miec mozliwosc stwierdzenia ze jak aku byl nowy to wytrzymywal 4 tygodnie w
    "stojaku" a teraz tylko 1.5 tygodnia. Czyli trza by wymienic.
    Albo Ze nowy aku wytrzymywal 4 tygodnie a teraz nowy wytrzymuje tylko 2. Czyli trza
    by zajrzec co sie dzieje.
    Np. w tojotach zdycha czujnik zamkniecia drzwi. Niby auto sie zamyka, swiatla gasna i
    wyglada ze spi ale nie spi. Komp caly czas pracuje czekajac az drzwi sie domkna i sie
    nie doczeka bo czujnik felerny.

    To tylko ostatni rok moich przygod gdzie takie pomiary pomogly by wyczaic co jest nie
    tak i skrocily czas szukania problemu.

    A kawal z podpisu dobrales taki ze teraz to kto inny sie znizyl do czyjegos
    poziomu...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: