  • Data: 2023-09-05 06:48:13
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, September 4, 2023 at 6:12:25 a.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > Czemu uważasz monitorowanie rozładowywanego akumulatora za sensowniejsze
    > od zapobiegnięcia rozładowywaniu?

    Nie monitorowanie rozladowanego tylko naladowanego.
    Jak aku w aucie traci 20 albo 30% w tydzien to trzeba co tydzien podlaczyc i
    doladowac.
    Ale zeby to wiedziec trzeba mierzyc.

    A co jak jednak zona pojechala tym autem do sklepu? skad wiesz ile sie doladowalo?

    Scenariusz nie popularny ale u mnie tez sie trafia.

    Flota kilku samochodow dosyc specjalnych.
    Niektore uzywane rzadko ale czasem uzywane. Albo uzywane nierownomiernie.
    Warto bylo by na stronce wiedziec ze aku do doladowania. Albo maila dostac ze aku ma
    tylko 60%.

    Albo miec mozliwosc stwierdzenia ze jak aku byl nowy to wytrzymywal 4 tygodnie w
    "stojaku" a teraz tylko 1.5 tygodnia. Czyli trza by wymienic.
    Albo Ze nowy aku wytrzymywal 4 tygodnie a teraz nowy wytrzymuje tylko 2. Czyli trza
    by zajrzec co sie dzieje.
    Np. w tojotach zdycha czujnik zamkniecia drzwi. Niby auto sie zamyka, swiatla gasna i
    wyglada ze spi ale nie spi. Komp caly czas pracuje czekajac az drzwi sie domkna i sie
    nie doczeka bo czujnik felerny.

    To tylko ostatni rok moich przygod gdzie takie pomiary pomogly by wyczaic co jest nie
    tak i skrocily czas szukania problemu.

    A kawal z podpisu dobrales taki ze teraz to kto inny sie znizyl do czyjegos
    poziomu...