  • Data: 2023-09-04 20:34:55
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 4 września 2023 o 16:47:41 UTC+2 J.F napisał(a):
    > Autem trzeba raz na tydzien jeździć, albo - podłączyc ładowarke.
    > Delikatną na stałe, "prostownik" na poł godziny co tydzien.
    W jednym starym rzadko jeżdżonym aucie mam mały panel PV "12V 30W" (Voc=21V Isc=1,9A)
    za szybą bagażnika, podłączony do gniazda zapalniczki (VW Golf IV akurat ma tam
    napięcie cały czas, nie odłączane kluczykiem). Wcześniej po zbyt długim postoju nie
    odpalał (rozrusznik jeszcze kręcił, ale komputer się resetował przy spadkach napięcia
    - niby prosty 1.9 SDI ale już pompa wtryskowa sterowana komputerem).