  • Data: 2023-09-04 13:32:05
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > W końcowym etapie życia akumulatora w poprzednim samochodzie już po
    > tygodniu padał trupem i nie mógł odpalić. A miał ze 3 lata, tylko był
    > mało jeżdżony.

    Tak samo było w moich poprzednich akumulatorach. Ten przedostatni
    wymieniłem od razu przy pierwszym objawie niedomagania, bo wiedziałem,
    że mam na to mniej więcej tydzień. Kilka dni temu wymieniałem znowu.
    Tym razem było tak, że nie dało się zaobserwować żadnych objawów
    starości. Przyjechałem do pracy, wjechałem do garażu, wyłączyłem
    silnik. Pół minuty póżniej chciałem jeszcze podjechać 20 cm do ściany
    -- przekręcam kluczyk, a ten zrobił pół obrotu i zdechł. Miał 4-5 lat,
    jeżdżony codziennie.

    > Efekt jest taki, że albo jeździsz, albo musisz kombinować, odłączać,
    > itd. Szczególnie jak masz kilka pojazdów i jeździsz głównie jednym.

    Jak widać, to może być już nieaktualne.

    --
    Jarek