  • Data: 2011-06-27 21:16:57
    Temat: Re: aero2 - "darmowy" internet po polsku
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-06-27, o godz. 17:37:52
    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Podziwiam optymizm, ale tylko wtedy, kiedy to nie są aplikacje
    > krytyczne. W przeciwnym przypadku raczej stawiałbym na inną drogę
    > komunikacji.

    Oczywiście ja to traktuję jako kolejne łącze a nie podstawowe. Choć
    też nie zawsze bo jest wiele miejsc gdzie takie rozwiązania są i tak są
    lepsze niż obecnie bo np. jedyna możliwość sieci w miarę strawnej
    cenie to łącze od jednego tylko operatora o wcale nie za dużej
    niezawodności. I wbrew pozorom nie chodzi tylko o miejsca gdzie diabeł
    mówi dobranoc ale czasami tak jest np. na obrzeżach dużych miast.

    Nie
    wydaje mi się by przy regularnym testowaniu i reakcji na brak
    odpowiedzi od urządzeń było to mocno zawodne. Wiesz
    - my gadamy o sieciach i internecie w domu czy w firmie, o jakiejś
    gwarancji jakości i niezawodności a ja np. po specjalizacji żony
    widzę jak jest realizowany monitoring przepompowni w wielu mijescach.
    Zwykle kilkanaście/kilkadziesiąt na terenie gminy czy powiatu. Teraz
    jest ciut lepiej bo są to zwykle jakieś specjalizowane moduły
    komórkowe (albo SMS albo niewielki transfer danych) ale spotyka się
    często jeszcze np. przypięte "trytką" w skrzynce zwykłe komórki
    podpięte kabelkiem do sterownika. Całkiem inny poziom "krytyczności"
    do której jesteśmy przyzwyczajeni bo jakiś komputer zbiera czas
    raport i jeśli okazuje się że nie ma transmisji to alarm i ktoś
    jedzie sprawdzić co jest. Brak połączenia to też informacja że coś
    się dzieje.

    Widzę tylko jeden problem - regulamin. Stoi w nim że każdy użytkownik
    może mieć tylko jedną kartę i jest klauzula o braku wykorzystania
    rozwiązania do celów zarobkowych. Niemniej sprawię sobie taką kartę i
    potestuję - zasięg mam i w pracy i w domu i w miejscu planowanego
    urlopu. Jak się sprawdzi to do laptoka teścia (też w zasięgu a często w
    szpitalu tuż koło BTS-a) poleci zamiast pożyczanej karty innego
    operatora.

    Zdrówko