  • 11. Data: 2009-05-28 15:12:06
    Temat: Re: ?adne buttony na stronie WWW
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Ooo! Dziękuję :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2009-05-29 04:11:48
    Temat: Re: Ładne buttony na stronie WWW
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 17:09:32 +0200, Marek napisał(a):

    >[...]Załóżmy prosty przypadek, że grafika jest cieniowanym z
    > góry do dołu prostokątem o zaokrąglonych rogach. Zastosowany gradient
    > pozwala na powtarzanie się w poziomie tła. Wlewamy w niego 1 linię
    > tekstu, którego szerokość wpływa na szerokość całego buttona. Grafika ma
    > się dopasować automatycznie.

    Czyli przypadek podręcznikowy :)

    HTML:

    <a class="guzik" href="#" onclick="akcja();return

    CSS:

    a.guzik {
    background-image: url(gradient.gif);
    background-repeat: repeat-x;
    }

    a.guzik span {
    background-image: url(lewastrona.gif);
    background-position: top left;
    background-repeat: no-repeat;
    }

    a.guzik span span {
    background-image: url(prawastrona.gif);
    background-position: top right;
    }

    Pomijam tu display, padding i takie tam :)

    Można też z jednym spanem - wtedy background dla <a> obejmuje lewą stronę
    + tło o szerokości równej maksymalnej szerokości takiego "buttona".

    Zakładam tu, że może być użyty <a> a nie <input> (nie każda przeglądarka
    pozwala na stylowanie sobie inputów wedle własnego widzimisię).

    Pasuje?

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 13. Data: 2009-05-29 10:49:08
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > <a class="guzik" href="#" onclick="akcja();return
    > Pasuje?

    Pewnie :)
    Właśnie tak sobie teraz radzę. Konstrugcja z zagnieżdżeniem 3 elementów
    wydała mi się nieco przerażająca zważywszy, że na stronie WWW zwykle bywa
    tych buttonów nieco więcej niż jeden czy dwa. Doszukiwałem się jakiegoś
    triku lub specjalnych właściwości buttonów graficznych itp. i stąd wątek.

  • 14. Data: 2009-05-29 12:16:27
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 12:49:08 +0200, Marek napisał(a):

    > Pewnie :)
    > Właśnie tak sobie teraz radzę. Konstrugcja z zagnieżdżeniem 3 elementów
    > wydała mi się nieco przerażająca

    a) span jest przezroczysty
    b) zawsze może być 2 a nie trzy.

    ethanak