  • 1. Data: 2009-05-27 21:24:04
    Temat: Ładne buttony na stronie WWW
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Chciałbym się Was zapytać o jakieś pomysły na rozwiązanie kwestii buttonów
    graficzno-tekstowych na stronie WWW. Button jest nierozciągliwy w poziomie
    (pion zostawmy). Tymczasem ilość informacji tekstowej w nim jest zmienna
    więc teoretycznie szerokość buttona powinna być też zmienna. Może być też
    tak, że tekst zajmuje dwie linie - rozumiem, że wtedy stosujemy inny podkład
    graficzny. Jakie stosujecie podejścia przy realizacji w/w ?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-05-28 04:53:46
    Temat: Re: Ładne buttony na stronie WWW
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 23:24:04 +0200, Marek napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcia?bym sie Was zapytaae o jakie? pomys?y na rozwi?zanie kwestii
    > buttonów graficzno-tekstowych na stronie WWW. Button jest nierozci?gliwy
    > w poziomie (pion zostawmy). Tymczasem ilo?ae informacji tekstowej w nim
    > jest zmienna wiec teoretycznie szeroko?ae buttona powinna byae te?
    > zmienna.

    Po pierwsze: poszukaj sobie w gógielu jak się włącza MIME w tym czymś
    czego zamiast czytnika używasz, bo jesteś na dobrej drodze do szybkiego
    wylądowania w paru KF-ach.

    Po drugie: w takiej sytuacji uznaję że jest to błąd w projekcie i projekt
    wraca do grafika.

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 3. Data: 2009-05-28 08:02:21
    Od: MK <k...@w...pl>

    On 28 Maj, 06:53, ethanak <s...@b...pl> wrote:

    > Po drugie: w takiej sytuacji uznaję że jest to błąd w projekcie i projekt
    > wraca do grafika.

    Ditto.

  • 4. Data: 2009-05-28 08:44:09
    Temat: Re: ?adne buttony na stronie WWW
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Po pierwsze: poszukaj sobie w gógielu jak się włącza MIME w tym czymś
    > czego zamiast czytnika używasz, bo jesteś na dobrej drodze do szybkiego
    > wylądowania w paru KF-ach.

    Reinstalkę robiłem... nigdy nie pamiętam co mam ustawić w Outlook
    Exprerssie. Miałem UUencode , przestawiłem na MIME bez kodowania znaków. Czy
    tak ma być?

    > Po drugie: w takiej sytuacji uznaję że jest to błąd w projekcie i projekt
    > wraca do grafika.

    Nie, nie - nie ma żadnego projektu. Sytuacja jest przed-projektowa.
    Narysować można button jak się chce lecz to nie ma związku z tematem. Pytam
    o podejście jakie stosujecie przy realizacji buttonów gdyż chyba nie da się
    jednym tagiem zrobić buttona o zmiennej szerokości i wyraźnych granicach
    wizualnych.

  • 5. Data: 2009-05-28 09:51:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Ditto.

    Co masz na myśli?

    P.S.
    Zgodnie z uwagą ethanak'a zmieniłem kodowanie. Mam nadzieję, że wiadomość
    będzie czytelna.

  • 6. Data: 2009-05-28 10:09:01
    Od: MK <k...@w...pl>

    On 28 Maj, 10:44, "Marek" <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > jednym tagiem zrobić buttona o zmiennej szerokości i wyraźnych granicach

    To teraz ja przestałem rozumieć.
    Możesz pokazać jakiś przykład?

  • 7. Data: 2009-05-28 10:58:58
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 10:44:09 +0200, Marek napisał(a):

    >[...]
    > Reinstalkę robiłem... nigdy nie pamiętam co mam ustawić w Outlook
    > Exprerssie. Miałem UUencode , przestawiłem na MIME bez kodowania znaków.
    > Czy tak ma być?

    Tak teraz jest OK (btw. to miło ze stromy outludka że MIME bez kodowania
    to dla niego MIME z UTF-8 :)

    > Nie, nie - nie ma żadnego projektu. Sytuacja jest przed-projektowa.

    No dobra - ale to sprawa grafika jak to rozwiąże.

> [...]
    > Pytam o podejście jakie stosujecie przy realizacji buttonów gdyż chyba
    > nie da się jednym tagiem zrobić buttona o zmiennej szerokości i

    A tam się nie da (tyle że może nie jednym). Da się. Nie znam reszty
    założeń co do wyglądu - jakie mają być te buttony? Stała szerokość? Stały
    rozmiar? Maksymalna ilość tekstu w buttonie?

    Jeśli stały rozmiar to ja bym wziął najdłuższy tekst (z możliwością
    rozbicia na kilka linii) i buttona zrobił w takim rozmiarze, a mniejsze
    teksty po prostu centrował (w pionie i poziomie).

    Ale jak już pisałem - to jest sprawa grafika a nie kodera. Niech się
    grafik wypowie co chce mieć, a my tu pomożemy w osiągnięciu celu.

    ethanak

  • 8. Data: 2009-05-28 12:13:18
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Chcia?bym si? Was zapyta? o jakie? pomys?y na rozwi?zanie kwestii button?w
    > graficzno-tekstowych na stronie WWW. Button jest nierozci?gliwy w poziomie
    > (pion zostawmy). Tymczasem ilo?? informacji tekstowej w nim jest zmienna wi?c
    > teoretycznie szeroko?? buttona powinna by? te? zmienna. Mo?e by? te? tak, ?e
    > tekst zajmuje dwie linie - rozumiem, ?e wtedy stosujemy inny podk?ad
    > graficzny. Jakie stosujecie podej?cia przy realizacji w/w ?

    http://speckyboy.com/2009/05/27/22-css-button-stylin
    g-tutorials-and-techniques/

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2009-05-28 15:09:32
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Tak teraz jest OK

    Na ścianie zapisałem co trzeba ustawić przy kolejnej zabawie w instalowanie
    :)

    > No dobra - ale to sprawa grafika jak to rozwiąże.

    Czyli moja :-)))) Robię grafikę i kod. Przeczytaj doprecyzowanie na końcu.

    > A tam się nie da (tyle że może nie jednym). Da się. Nie znam reszty
    > założeń co do wyglądu - jakie mają być te buttony? Stała szerokość? Stały
    > rozmiar? Maksymalna ilość tekstu w buttonie?

    Tak jak napisałem wcześniej: nieprzewidywalna szerokość, załóżmy 1 linia
    tekstu. Grafika pod tekstem szersza od tego tekstu.

    > Jeśli stały rozmiar to ja bym wziął najdłuższy tekst (z możliwością
    > rozbicia na kilka linii) i buttona zrobił w takim rozmiarze, a mniejsze
    > teksty po prostu centrował (w pionie i poziomie).

    Właśnie chciałbym uniknąć szerokich buttonów z jednym wyrazem dlatego
    szerokość powinna być zmienna (tak jak pisałem). Wolałbym też nie stosować
    buttonów o sztywnych, predefiniowanych szerokościach (czyli decydowania się
    przy każdym buttonie na jeden z N rozmiarów).

    > Ale jak już pisałem - to jest sprawa grafika a nie kodera. Niech się
    > grafik wypowie co chce mieć, a my tu pomożemy w osiągnięciu celu.

    Te informacje są dla mnie. Grafikę sobie zrobię taką jaka będzie potrzebna
    dla kodu. Chodzi mi tylko o znalezienie właściwego podejścia do zagadnienia.
    Załóżmy prosty przypadek, że grafika jest cieniowanym z góry do dołu
    prostokątem o zaokrąglonych rogach. Zastosowany gradient pozwala na
    powtarzanie się w poziomie tła. Wlewamy w niego 1 linię tekstu, którego
    szerokość wpływa na szerokość całego buttona. Grafika ma się dopasować
    automatycznie.

  • 10. Data: 2009-05-28 15:10:51
    Temat: Re: Ladne buttony na stronie WWW
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >To teraz ja przestałem rozumieć.
    >Możesz pokazać jakiś przykład?

    Zerknij na ostatnie zdania w dyskusji z ethanakiem. Jeśli będzie potrzeba to
    daj znać - narysuję przykład.