  • 1. Data: 2009-05-27 20:23:05
    Temat: Konwersja px -> em
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Witam wszystkich

    Potrzebuje w kodzie strony podac wymiary jednego z kontenerow. Podanie w px
    dziala, ale poniewaz kontener ma overflow:hidden, to nie jest mozliwe
    powiekszanie ctrl++ bez znikniecia z widoku czesci tekstu. Ale sytuacje
    rozwiazala by zamiana px-> em. Wtedy powiekszanie ctrl++ nie powodowalo by
    utraty tekstu.

    I stad moje pytanie: czy istnieje jakas sprawdzona metoda konwersji px->em ?
    Sprawdzona, to znaczy dzialajaca pod Windows, Linux i MacOS w
    najpopularniejszych dla nich przegladarkach (przyjmuje, ze są to IE>=6,
    FF>2, O>9 i najbardziej typowe dla innych systemow. Jakies ekscentryczne
    wynalazki pomijam calkowicie)

    Wygooglalem metode zamiany px na % w body (66,5%) co pozwala pozniej na
    konwersje 10px->1em
    Ale czy ta metoda dziala ok w roznych systemach?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 2. Data: 2009-05-27 20:42:35
    Temat: Re: Konwersja px -> em
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > konwersje 10px->1em
    > Ale czy ta metoda dziala ok w roznych systemach?

    Nie bedzie prosciej oszacowac w jakim zakresie em'ow content bedzie sie
    prezentowal przyzwoicie, ograniczyc (em'ami) przez min/max i wszedzie leciec
    wzglednie?

    Bo jak ktos na najwiekszej plazmie, przy najwiekszej rodzielczosci wali okno
    przegladarki na caly ekran i zmniejsza rozmiar fonta, to znaczy, ze ma
    problem na inna grupe?

    sz.

  • 3. Data: 2009-05-27 20:43:10
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 22:23:05 +0200, Gabriel napisał(a):

> [...]
    > powiekszanie ctrl++ bez znikniecia z widoku czesci tekstu. Ale sytuacje
    > rozwiazala by zamiana px-> em. Wtedy powiekszanie ctrl++ nie powodowalo

    A zrobisz mi konwerter z litrów na metry? Nie da się bezpośrednio
    przeliczyć px<->em.

    Poza tym nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym nieznikaniem :(

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 4. Data: 2009-05-27 21:01:54
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "ethanak" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
    > A zrobisz mi konwerter z litrów na metry? Nie da się bezpośrednio
    > przeliczyć px<->em.

    No konwersji z litrow na metry nie zrobie.
    Ale juz z px na em wydaje mi sie to osiagalne, poniewaz w tym wypadku mozna
    je potraktowac jako jednostki tej samej cechy (wysokosci kontenera). Nie
    chodzi mi o idealną konwersję, moze sie to roznic nawet o iles tam procent.

    > Poza tym nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym nieznikaniem :(

    Juz wyjasniam.
    Mam kontener o nazwie #slide i podaje jego height na 300px. Jednoczesnie
    overflow:hidden.
    Kontener ten zawiera tekst. I w normalnych warunkach jest ok, ale chcialbym,
    zeby np. po wcisnieciu co najmniej 3xctrl++ ten tekst dalej byl widoczny
    (czyli kontener sie musi zwiekszac, a jesli podam jego wysokosc w px to przy
    overflow hidden tekst powiekszany moze mi gdzies uciekac pod dolna krawedz
    kontenera i juz nie bedzie widoczny).

    Nie dbam o czesciowe rozwalenie ukladu, poniewaz jesli ktos chce powiekszyc
    tekst, to jest raczej osobą slabiej widzącą i jej chodzi glownie o
    przeczytanie tekstu, a nie podziwianie co do piksela grafiki. Ale znikania
    tekstu chcialbym uniknac.

    Tymczasowo rozwiazalem problem dajac height: 100%. O dziwo ladnie sie
    dopasowuje przy powiekszaniu:)

    ps. u mnie pod pojeciem ctrl++ rozumiem samo powiekszanie tekstu a nie to
    takie dziwne powiekszanie strony znane z Opery. Ale cos mi sie wydaje, ze
    IE>6 tez powieksza nie tekst, ale wszystkie elementy i nowy FF tez cos
    takiego robi. To moze ja za bardzo kombinuje z tym, aby dbac o to
    powiekszanie literek, bo i tak wszyscy juz powiekszają tą inną metodą?

  • 5. Data: 2009-05-27 21:04:42
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gvk8nv$g4a$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Nie bedzie prosciej oszacowac w jakim zakresie em'ow content bedzie sie
    > prezentowal przyzwoicie, ograniczyc (em'ami) przez min/max i wszedzie
    leciec
    > wzglednie?

    No wlasnie o to mi chodzi:)
    Ale nie jestem pewien, czy miedzy platformami Linuks<->Windows<->Mac nie ma
    jakichs roznic, ktore by powodowaly, ze w jednym systemie 1em jest
    diametralnie rozny od 1em w innym (diametralnie, czyli w tym przypadku w
    znaczny, zauwazalny sposob).

    > Bo jak ktos na najwiekszej plazmie, przy najwiekszej rodzielczosci wali
    okno
    > przegladarki na caly ekran i zmniejsza rozmiar fonta, to znaczy, ze ma
    > problem na inna grupe?

    ??
    A tego to nie zrozumialem..
    W razie czego odpisalem w poscie do ethanak o co mi dokladnie chodzilo:)

  • 6. Data: 2009-05-27 21:12:32
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 27. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) ethanak:

    > A zrobisz mi konwerter z litrów na metry? Nie da się bezpośrednio
    > przeliczyć px<->em.

    Z litrów na metry nie, ale z cali na centymetry tak.

    Wystarczy utworzyć sobie pusty blok o wysokości dokładnie jednego em
    (uwzględniając wszelkie marginesy, paddingi, bordery i inne offsety) i
    później zmierzyć jego wysokość w pikselach. Mając informacje ile px ma
    jeden em, można już sobie je konwertować w tę i we w tę.

    Może nie jest to najładniejsze rozwiązanie, ale lepszego nie znalazłem
    gdy potrzebowałem. No i generalnie opiera się na JS, co świadczy o jego
    słabości.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 7. Data: 2009-05-27 21:17:43
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20090527231232.08c27334@pingwin.place.you.dont.
    want.to.be...
> [...]

    > później zmierzyć jego wysokość w pikselach. Mając informacje ile px ma
    > jeden em, można już sobie je konwertować w tę i we w tę.

    No na to to tez wpadlem:)
    Ale pytanie jest takie - czy w roznych systemach operacyjnych 1em=1em ? Bo
    to cos mi sie kolatalo, przedtem byl jakis duzy problem. Chyba ze na chwile
    obecna najnowsze przegladarki juz sobie z tym spokojnie radzą.

    > Może nie jest to najładniejsze rozwiązanie, ale lepszego nie znalazłem
    > gdy potrzebowałem. No i generalnie opiera się na JS, co świadczy o jego
    > słabości.

    Akurat nie potrzebuje angazowac JS. Jestem w tej szczesliwej sytuacji, ze
    moge te informacje umiescic w pliku css. Doslownie w 1 miejscu potrzebuje
    podania wysokosci kontenera w em.

  • 8. Data: 2009-05-27 21:40:19
    Temat: [OT]Re: Konwersja px -> em
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > okno
    >
    > ??
    > A tego to nie zrozumialem..

    To se kup najwieksza plazme, ustaw najwieksza rozdzielczosc, walnij okno
    przegladarki na caly ekran i zmniejsz rozmiar fonta.

    No offence.
    BP, MSPANC,
    ale od trzech godzin mam glupawke straszna :D

    sz.

  • 9. Data: 2009-05-27 22:50:21
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Gabriel pisze:
    > Potrzebuje w kodzie strony podac wymiary jednego z kontenerow. Podanie w px
    > dziala, ale poniewaz kontener ma overflow:hidden, to nie jest mozliwe
    > powiekszanie ctrl++ bez znikniecia z widoku czesci tekstu.

    min-height? No i po co Ci overflow:hidden skoro nie chcesz, aby
    zawartość była obcinana?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2009-05-28 04:49:34
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 23:01:54 +0200, Gabriel napisał(a):

> [...]
    > jednostki tej samej cechy (wysokosci kontenera). Nie chodzi mi o idealną
    > konwersję, moze sie to roznic nawet o iles tam procent.

    O ile procent?

    Załóżmy że dla danego kontenera 1 em = n px, gdzie "n" to obliczony (w
    px) rozmiar fonta. Wszystko wydaje się być piękne i proste... tyle że
    "obliczony"!="wyświetlany". Przykładowo: masz fonta 9px i kontener z
    height:10em - wysokość kontenera będzie obliczona na 90px. Tymczasem ja
    mam ustawioną minimalną wielkość czcionki na 12px... i wszystkie
    obliczenia i życzenia można okdr. Różnica 33% jest do przyjęcia czy nie?

> [...]
    > wysokosc w px to przy overflow hidden tekst powiekszany moze mi gdzies
    > uciekac pod dolna krawedz kontenera i juz nie bedzie widoczny).

    No dobrze - ale przecież wysokość obszaru zajmowanego przez tekst o
    stałej szerokości (w px) _nie_jest_ wprost proporcjonalna do rozmiaru
    fonta (w px). Tekst wyświetlany fontem o wysokości 20px nie zajmuje w
    pionie dokładnie dwa razy więcej miejsca niż ten wyświetlany 10px, a od 2
    do 4 razy. Przy czym różnica "2x" a "4x" jest już chyba niespecjalnie do
    przyjęcia? A możliwość powiększenia 200% to wymóg dla AAA...

    Powiedz mi - a co przeszkadza dać min-height w px dla kontenera i height
    na jakieś "auto" czy inne "100%"? I po co ten overflow?

    > Tymczasowo rozwiazalem problem dajac height: 100%. O dziwo ladnie sie
    > dopasowuje przy powiekszaniu:)

    No właśnie... dlaczego o dziwo, 100% to 100% w końcu...

> [...]
    > to takie dziwne powiekszanie strony znane z Opery. Ale cos mi sie
    > wydaje, ze IE>6 tez powieksza nie tekst, ale wszystkie elementy i nowy

    Owszem, wydaje Ci się :)

    U mnie Firefox (3.0.10) powiększa wyłącznie tekst - to się, panie
    szanowny, ustawia (w about:config pole "browser.zoom.full"). IE o ile
    pamiętam potrafi i tak i tak (nie mam tu w domu czegoś większego niż 6, a
    dawno się IE nie bawiłem).

    > To moze ja za bardzo kombinuje z tym, aby dbac
    > o to powiekszanie literek, bo i tak wszyscy juz powiekszają tą inną
    > metodą?

    Jacy wszyscy?

    ethanak