  • 1. Data: 2009-05-26 13:39:01
    Temat: newbie pyta o atrybuty związane ze zdarzeniami
    Od: j...@p...onet.pl

    np. onMouseOver. Do jakich rzeczy w prawktyce się to wykorzystuje?
    Kiedyś próbowałem zrobić rollover przy pomocy onMouseOver i ktoś mnie
    skrytykował że powinienem użyć CSS hover.
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-05-26 15:06:20
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-26 15:39, j...@p...onet.pl pisze:
    > p. onMouseOver. Do jakich rzeczy w prawktyce się to wykorzystuje?
    > Kiedyś próbowałem zrobić rollover przy pomocy onMouseOver i ktoś mnie
    > skrytykował że powinienem użyć CSS hover.
    > Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

    Nie powinno się ich właściwie używać. W ramach "unobtrusive javascript"
    jedynym miejscem, gdzie występuje jakiekolwiek odwołanie do skryptu
    powinno być <script src=""... > w sekcji head, a zdarzenia do elementu
    powinien podłączać sam skrypt, np. poprzez jQuery czy inny
    addEventListener. Daje to duże korzyści, ponieważ nie mieszamy kodu JS z
    treścią strony, klienty nieobsługujące JS oszczędzają na transferze, nie
    ładując skryptu, strona działa w miarę poprawnie również na nich, etc.

    Poza tym, polecam lekturę
    http://en.wikipedia.org/wiki/Unobtrusive_JavaScript i Google.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 3. Data: 2009-05-26 15:21:42
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 26. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Bartosz Derleta:

> [...]
    > do elementu powinien podłączać sam skrypt, np. poprzez jQuery czy
    > inny addEventListener. Daje to duże korzyści, ponieważ (blablablabla)

    Nie odpowiadasz na jego pytanie. Wątkotwórca pytał jakie praktycznie
    zastosowanie może mieć ze zdarzenia wywoływanego najechaniem kursora
    myszki nad elementem, a Ty mu mówisz że zamiast <div id="elem"
    onMouseOver="func()"> powinien użyć
    document.getElementById('elem').addEventListener('mo
    useover', func,
    false). Przecież kwestia implementacji (koszernie lub nie) jest wtórna
    -- na razie wątkotwórca chce wiedzieć *w jakich przypadkach* i *po co*
    miałby chcieć zastosować obsługę zdarzenia onMouseOver.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2009-05-26 18:49:14
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 26 Maj, 15:39, j...@p...onet.pl wrote:
    > np. onMouseOver. Do jakich rzeczy w prawktyce się to wykorzystuje?
    > Kiedyś próbowałem zrobić rollover przy pomocy onMouseOver i ktoś mnie
    > skrytykował że powinienem użyć CSS hover.
    > Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

    Np. do czegos takiego: http://www.bosrup.com/web/overlib/
    albo np. animowany rollover, czy inne bajery, ktorych inaczej nie
    osiagniesz.

  • 5. Data: 2009-05-26 20:58:57
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-26 17:21, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]

    > Nie odpowiadasz na jego pytanie. Wątkotwórca pytał jakie praktycznie
    > zastosowanie może mieć ze zdarzenia wywoływanego najechaniem kursora

    Błąd pytacza polegał na tym, że umieścił istotną część pytania w
    temacie. Pytał o *atrybuty* związanych ze zdarzeniami, a nie o same
    zdarzenia - i zgodnie z prawdą odpowiedziałem mu, że ich stosowanie jest
    odradzane. Jakieś jeszcze pytania?

    A jeśli faktycznie pytał konkretnie o zdarzenia, to powinien raczej się
    doprecyzować/używać właściwej terminologii.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 6. Data: 2009-05-26 21:43:27
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]

    > A jeśli faktycznie pytał konkretnie o zdarzenia, to powinien raczej
    > się doprecyzować/używać właściwej terminologii.

    Hmmm... faktycznie, w temacie pojawia się słowo ,,atrybuty" co sugeruje
    że chce umieszczać JS w pliku HTML. Nawet nie zauważyłem. Ale z drugiej
    strony w samym poście rozwodzi się nad onMouseOver, skąd wnioskowałem
    że pyta o wykorzystanie tego konkretnego zdarzenia i sposób jego
    podczepienia gra dla niego drugorzędną rolę.

    Myślę że najlepiej będzie poczekać aż OP doprecyzuje które zagadnienie
    go nurtuje.