  • 1. Data: 2012-08-26 17:52:42
    Temat: adaptery ethernet przez gniazdka elektryczne - różne mieszkania
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam.

    Są dostępne adaptery do gniazdek prądowych ethernet (LAN
    po kablach elektrycznych). Pytanie może będzie dosyć naiwne:
    ale jak to się ma do sieci elektrycznych pod różnymi licznikami?
    Chodzi mi o podłączenie tego w ramach jednych mieszkań - apartamentowce,
    dwa różne mieszkania (jeden budynek).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-08-26 18:11:58
    Od: Hiob <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-26 17:52, DooMiniK pisze:
> [...]
    > ale jak to się ma do sieci elektrycznych pod różnymi licznikami?
    > Chodzi mi o podłączenie tego w ramach jednych mieszkań - apartamentowce,

    Zapomnij to dziala tylko do licznika. Apartament to po polsku mieszkanie.

  • 3. Data: 2012-08-26 19:45:56
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik DooMiniK napisał:
> [...]
    > ale jak to się ma do sieci elektrycznych pod różnymi licznikami?
    > Chodzi mi o podłączenie tego w ramach jednych mieszkań - apartamentowce,

    Cześć!
    Jeżeli te dwa mieszkania są podłączone pod tą samą fazę i w odległości
    po kablach nie większej, niż dopuszczalna dla danego urządzenia (50m,
    100m ?), to będzie działać. Jeżeli sąsiedzi są na różnych fazach, to nie
    zadziała.
    Maciek

  • 4. Data: 2012-08-26 20:01:19
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/08/2012 17:11, Hiob wrote:

    > Zapomnij to dziala tylko do licznika.

    Dzięki, tak myślałem. Technicznie co na liczniku blokuje?

    > Apartament to po polsku mieszkanie.

    Oj tam, w PL też masz 'apartamentowce' ;-) Mieszkanie to raczej synonim
    do M2 w wieżowcu, 'apartamentowiec' troszkę inaczej wygląda :>

    p.s. tak, masz rację, w "mieszkaniu".

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-08-26 20:02:31
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/08/2012 18:45, Maciek wrote:

    > Cześć!
    > Jeżeli te dwa mieszkania są podłączone pod tą samą fazę i w odległości
    > po kablach nie większej, niż dopuszczalna dla danego urządzenia (50m,
    > 100m ?), to będzie działać.

    Odległość w linii prostej to pewnie z 20m, ale za dużo kombinacji na
    wifi.

    > Jeżeli sąsiedzi są na różnych fazach, to nie zadziała.

    Wypróbuję i dam znać, czy działa.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-08-26 20:36:41
    Od: Hiob <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-26 20:01, DooMiniK pisze:

> [...]
    >
    > Oj tam, w PL też masz 'apartamentowce' ;-) Mieszkanie to raczej synonim
    > do M2 w wieżowcu, 'apartamentowiec' troszkę inaczej wygląda :>

    Wiochmeni mowia na extra wykonczone mieszkanie apartament.

  • 7. Data: 2012-08-26 20:38:07
    Od: Hiob <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-26 20:02, DooMiniK pisze:

    > Odległość w linii prostej to pewnie z 20m, ale za dużo kombinacji na
    > wifi.

    > Wypróbuję i dam znać, czy działa.

    temat przeorany w kazda strone szkoda na to kasy i czasu , zapytaj googla.

  • 8. Data: 2012-08-26 21:05:07
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/08/2012 19:36, Hiob wrote:
    > Wiochmeni mowia na extra wykonczone mieszkanie apartament.

    Nie mieszkam w Polsce od 5lat, udziela mi się. Zapamiętam sobie:
    MIESZKANIE.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-08-26 21:06:14
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/08/2012 19:38, Hiob wrote:
    [...]
    > temat przeorany w kazda strone szkoda na to kasy i czasu , zapytaj googla.

    A tak z czysto technicznego punktu widzenia - co blokuje "na liczniku"?
    (nie jestem elektrykiem / nie znam się).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 10. Data: 2012-08-26 21:13:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2012 20:06:14 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > A tak z czysto technicznego punktu widzenia - co blokuje "na liczniku"?

    Jeśli blokuje to może to być jedynie cewka prądowa.
    --
    Jacek