-
21. Data: 2011-12-30 19:14:47
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
>a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>ten porcesor...
Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem,
a procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
sterowanie energia".
A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest
sterowany CAN.
J.
-
22. Data: 2011-12-30 20:11:38
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
> Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
>> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>> ten porcesor...
>
> Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
> procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
> sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.
> A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
> CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz
-
23. Data: 2011-12-30 20:43:59
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100, ToMasz napisał(a):
> wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
> docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
> ToMasz
A widzisz jakikolwiek problem? Chciałbyś ciąć kabel? Teraz 400A DC tak się
mierzy:
http://elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t/44--miernik-
cegowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc.html
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
24. Data: 2011-12-31 00:14:03
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl...
> Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
> I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
> stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
> adaptacji w module IBS.
A zdradzisz tajemnicę co to za auto i który rocznik/model?
-
25. Data: 2011-12-31 15:15:37
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
> Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
> 10 minut ?
>
> To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora.
a chip/program nie mógłby być w urządzeniu, a nie w aku?