  • 11. Data: 2015-11-02 12:35:25
    Temat: Re: a takie cudo widzieli ?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:n16mp1$fn1$1@node2.news.atman.pl...

    > Dlaczego ? Pan ładnie opowiada.
    >
    > Dobra :) Bez dźwięku jest. Widać im na taśmę zabrakło.

    OK... bo ostatnio coś mi dźwięk dziwaczeje i nie pierwszy to film, który mi
    bez dźwięku idzie. Choć sam dźwięk, jako taki, jest.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 12. Data: 2015-11-02 12:45:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > https://www.youtube.com/watch?v=qnOVQR95NB0
    >
    > I teraz pytanie - z czego kuśwa jest ta pasta ??
    > Bo kupić ciut drogo...
    >
    > 185E za 20 saszetek po 2.5g.
    >
    > Czyli wychodzi jakieś 40 zł za saszetkę.
    > Żeby tak chociaż po 20, to bym chyba kupił, bo czasem bardzo byłoby fajnie
    > mieć PCB tego samego dnia...
    >
    > No tak to ciut drogo jakby. Więc jak to polak kombinuję - z czego to może
    > być, że się trzyma laminatu zamiast zalać cały otwór,
    > jak to pewnie by pasta SMT zrobiła ?

    A pometalizuje otworki 4-5milsów?

  • 13. Data: 2015-11-02 12:49:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > O ile całość wykonania PCB zmieści się w paru godzinach,
    > żeby mieć na wieczór gotową płytkę, to jest to akceptowalne.
    > I dlatego przeglądam takie rozwiązania.

    Zastanów się nad niezawodnością i testowaniem tej niezawodności.
    Przy ręcznej robocie uzysk płytek które mają 100% przelotek
    sprawnych moze nie być zbyt wysoki. Nawet w profesjonalnych
    płytkarniach robią zawsze więcej płytek niż zamówiono bo
    podczas testów elektrycznych wychodzi jakiś procent niedoróbek.

  • 14. Data: 2015-11-02 13:01:38
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > płytkarniach robią zawsze więcej płytek niż zamówiono bo
    > podczas testów elektrycznych wychodzi jakiś procent niedoróbek.
    Testy elektryczne raczej robi się rzadko na obwodach dwuwarstwowych.
    Robi się natomiast inspekcję AOI.
    A co do metalizacji przelotek w przemyśle, to podobno albo są, albo ich
    nie ma.
    Widziałem jak testują każdą płytkę pod względem grubości metalizacji,
    ale jedynie kilka otworów.
    EM

  • 15. Data: 2015-11-02 13:23:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Podfosforyny, zwane obecnie fosforanami (I), są oficjalnie na liście A i
    > nie da się ich kupić bez całego mnóstwa zezwoleń.

    Pssst! Na Znanym Portalu jest nawet metaliczny sód i potas. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2015-11-02 15:50:52
    Od: s...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > No jak co - posmarować masełkiem, żółty serek, pomidorka - mniam mniam !
    >
    > Chyba nie rozumiem kolegi pytania...?
    > Jak - co zrobić ?
    > Dajemy na to folię UV, naświetlamy, wywołujemy, trawimy - sru ! PCB z
    > metalizacją otworów !

    Ale ta folia jest bardzo cienka, po wysuszeniu krucha i do min. 20%
    otworów dostanie się wytrawiacz. Żadna firma tak nie robi.

  • 17. Data: 2015-11-02 18:28:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-02 13:01, EM wrote:
    [...]
    > Robi się natomiast inspekcję AOI.
    A co to takiego to AOI? Może jakiś link byś zapodał?

  • 18. Data: 2015-11-02 18:51:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > płytkarniach robią zawsze więcej płytek niż zamówiono bo
    > podczas testów elektrycznych wychodzi jakiś procent niedoróbek.

    Chodzi o 1 - 2 egz. prototypowe, tam gdzie mi zależy na czasie.
    Kiedy mi nie zależy, to zamawiam na prototypy.com i jest gitara.

  • 19. Data: 2015-11-02 19:08:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale ta folia jest bardzo cienka, po wysuszeniu krucha i do min. 20%
    > otworów dostanie się wytrawiacz. Żadna firma tak nie robi.

    Przy ostrożnym traktowaniu może jednak da radę ?
    Jeśli nie, to tym bardziej pierwsze rozwiązanie byłby lepsze - znaczy
    pasta aplikowana do otworów w już wytrawionej płytce.

    To zapewne mniej trwałe niż miedziowane otwory, ale do prototypów pewnie
    wystarczy. Osobiście jednak wątpię, żeby pasta z pierwszego linku była
    tylko ze srebrem - wnętrze przelotki jest błyszczące, temperatura
    "obróbki" też sporawa - być może jest tam jakiś dodatek cyny, który
    ulega przetopieniu. Tylko jakim cudem trzyma się ścianki otworu ?

  • 20. Data: 2015-11-02 22:41:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chodzi o 1 - 2 egz. prototypowe, tam gdzie mi zależy na czasie.
    > Kiedy mi nie zależy, to zamawiam na prototypy.com i jest gitara.

    To zależy od tego po której stronie chcesz czas stracić...
    Z jednej strony możesz go stracić zamawiając przetestowaną
    płytkę w płytkarni - z drugiej, stracić go możesz główkując
    czemu Ci prototyp *czasem* działa a powodem będzie przelotka
    która działa co pięć minut a co drugie pięć przerywa...