  • Data: 2015-11-02 00:22:18
    Temat: Re: a takie cudo widzieli ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co dalej chcesz zrobić z tak otrzymaną płytka?

    No jak co - posmarować masełkiem, żółty serek, pomidorka - mniam mniam !

    Chyba nie rozumiem kolegi pytania...?
    Jak - co zrobić ?
    Dajemy na to folię UV, naświetlamy, wywołujemy, trawimy - sru ! PCB z
    metalizacją otworów !

    Od czasu do czasu chciałbym mieć prototypowe PCB nie za 2 tygodnie, ale
    już. Przeważnie jest to wtedy kiedy robię coś dla siebie, a nie dla
    klienta. I wtedy nie chce mi się czekać.

    Z kolei najszybszy termin realny np. w Eurocircuits to chyba 2-3 dni
    conajmniej. A jeszcze jak jest weekend (a ja przeważnie wtedy coś
    prywatnie sobie dłubię), to jeszcze dłużej.
    Cena też wtedy się robi kosmiczna, no i - trochę mi się nie podoba
    płacenie 100E czy coś koło tego za płyteczkę 90x70mm...

    Z drugiej strony, walka z ręcznie dłubanymi przelotkami męcząca jest i
    nudna, a i efekt marny. Zwłaszcza, że ja wszystko robię w SMD, więc
    małe, i na przykład wystająca przelotka pod chipem jakimś nie jest cool.

    Pewnie, że można zrobić PCB "pod ręczne przelotki" , no ale to mi się
    nie bardzo podoba, bo przeważnie jednak to są rzeczy które zdarza się
    powielać w chociażby 2-3 egz. później. A na robienie PCB 2 razy, pod
    płytkarnię i dla siebie inaczej, to już czasu nie mam tyle.

    Więc - ideałem byłoby móc zrobić w miarę sprawnie przelotki zbliżone do
    normalnych. I ta pasta z pierwszego linku jest najlepsza bo najszybciej,
    no ale znowu - do prywatnych rzeczy ciut drogawo.

    Co prawda miedziowanie otworów też jest kolejny procesem, wydłużającym
    zabawę, no ale bardzo skomplikowane nie jest, i ostatecznie można robić.

    O ile całość wykonania PCB zmieści się w paru godzinach, żeby mieć na
    wieczór gotową płytkę, to jest to akceptowalne.
    I dlatego przeglądam takie rozwiązania.