eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya propos narzekania na uno ;)Re: a propos narzekania na uno ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a propos narzekania na uno ;)
    Date: Fri, 10 Dec 2010 14:24:51 +0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <idtd7k$onl$1@inews.gazeta.pl>
    References: <b...@y...googlegroups.com>
    <idtc5o$ebo$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1291991092 25333 194.80.173.254 (10 Dec 2010 14:24:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 14:24:52 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <idtc5o$ebo$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333710
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10/12/2010 14:01, Paweł Andziak wrote:
    > W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
    layer_embedded
    >>
    >> wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
    >> żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
    >> drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
    >> charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
    >
    > Turbo ma dużą bezwładność. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
    > na wysokoch obrotach, to ciśnienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
    > momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
    > spadają, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
    > podziać. Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
    > który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
    > dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.
    >
    > Przynajmniej tak ja to rozumiem.


    Prawie dobrze. Standardowy zawor montowany fabrycznie chyba w kazdym
    aucie z turbo nie wypuszcza cisnienia doladowania do atmosfery po
    odjeciu nogi z gazu. W jego miejsce mozesz wlozyc blow offa, chodzi
    glownie o zmniejszenie turbodziury. Ze standardowym zaworem turbina
    tloczy powietrze, ktore przy wiekszych cisnieniad doladowania i przy
    zamknietej przepistnicy nie ma gdzie sie podziac i zatrzymuje lopatki.
    Wdepniesz gaz i turbinie znow chwila zejdzie, zanim sie rozkreci.


    Poza tym pakujac go do silnika ze standardowa mapa wtrysku i
    przeplywomierzem za turbo mozesz narobic balaganu, bo ECU nie wie ze
    powietrza w ukladzie juz nie ma i przelewa paliwo. U mnie nawet po
    remapie objawia sie to czasem strzalem z wydechu.


    A tak naprawde wiekszosc ludzi instaluje go, bo robi fajne psssss, tu
    masz moj:

    http://www.youtube.com/watch?v=DaAuMgM3Ctw





    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: