-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kamil <k...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: a propos narzekania na uno ;)
Date: Fri, 10 Dec 2010 14:24:51 +0000
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 46
Message-ID: <idtd7k$onl$1@inews.gazeta.pl>
References: <b...@y...googlegroups.com>
<idtc5o$ebo$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1291991092 25333 194.80.173.254 (10 Dec 2010 14:24:52 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 14:24:52 +0000 (UTC)
X-User: radnor
In-Reply-To: <idtc5o$ebo$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101207 Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333710
[ ukryj nagłówki ]On 10/12/2010 14:01, Paweł Andziak wrote:
> W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
>> http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
layer_embedded
>>
>> wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
>> żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
>> drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
>> charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
>
> Turbo ma dużą bezwładność. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
> na wysokoch obrotach, to ciśnienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
> momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
> spadają, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
> podziać. Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
> który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
> dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.
>
> Przynajmniej tak ja to rozumiem.
Prawie dobrze. Standardowy zawor montowany fabrycznie chyba w kazdym
aucie z turbo nie wypuszcza cisnienia doladowania do atmosfery po
odjeciu nogi z gazu. W jego miejsce mozesz wlozyc blow offa, chodzi
glownie o zmniejszenie turbodziury. Ze standardowym zaworem turbina
tloczy powietrze, ktore przy wiekszych cisnieniad doladowania i przy
zamknietej przepistnicy nie ma gdzie sie podziac i zatrzymuje lopatki.
Wdepniesz gaz i turbinie znow chwila zejdzie, zanim sie rozkreci.
Poza tym pakujac go do silnika ze standardowa mapa wtrysku i
przeplywomierzem za turbo mozesz narobic balaganu, bo ECU nie wie ze
powietrza w ukladzie juz nie ma i przelewa paliwo. U mnie nawet po
remapie objawia sie to czasem strzalem z wydechu.
A tak naprawde wiekszosc ludzi instaluje go, bo robi fajne psssss, tu
masz moj:
http://www.youtube.com/watch?v=DaAuMgM3Ctw
Pozdrawiam
Kamil
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-10-25 Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- 2024-10-25 Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- 2024-10-25 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-25 weryfikacja tożsamości RODO
- 2024-10-25 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-25 Bieruń => FrontEnd Team Lead / Tribe Lead <=
- 2024-10-25 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-25 Warszawa => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-10-25 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-10-23 VM i Fakt
- 2024-10-24 DOT 4 ESP
- 2024-10-24 Wieczorny doktorat.
- 2024-10-23 Kierowca zabil pieszego
- 2024-10-22 Będą NOWE PŁATNE drogi.