  • 11. Data: 2012-02-25 12:32:39
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-02-25 12:20, DoQ pisze:

    > Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
    > No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

    Nie interesuje mnie to, interesuje mnie cena paliw w Niemczech przy
    zarobkach 4krotnie większych płacą tyle co my, Białorusini przy
    zarobkach 2 krotnie niższych płacą 2,5 raza mniej za paliwo, a My
    płacimy tyle co w Niemczech za mieszkania, żywność i paliwo.

    A ceny żywności na Białorusi są zbliżone do naszych, wiem bo 2 tyg. temu
    wydałem tam ok 50 USD na zakupy na różne produkty i nie czułem, że
    przepłacam

    gregor

  • 12. Data: 2012-02-25 12:36:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Feb 2012 12:20:41 +0100, DoQ

    > No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

    Ponieważ to jest nieporadny życiowo troll, który obwini wszystkich za swoją
    złą dolę, tylko nie siebie. Względnie może to być politycznie wypaczony
    troll, który myśli, że swoim słodkim pierdzeniem przyczyni się do upadku
    obecnego rządu, wtedy przyjdzie nowy lepszy rząd (oczywiście z jedynym
    słusznym premierem, bo przecież obiecał kiedyś, że nigdy nie będzie
    prezydentem), a za nim pójdą spadki cen paliw i żywności, wszyscy będą
    w siódmym niebie, etc.

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2012-02-25 12:41:55
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Gregor,

    No, benzyna moze i tania. Ale
    zarabiajac te $350 brutto miesiecznie to przecietny czlowiek musi dlugo na samochod
    zbierac.
    http://telegraf.by/en/2012/02/v-yanvare-belorusi-zar
    abativali-v-srednem-350-dollarov

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 14. Data: 2012-02-25 12:45:11
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No tak a Niemcy zarabiaja 4krotnie więcej a paliwo w tej samej cenie, co
    > za argument, tu chodzi o to, że w Tuskmenistanie nas dymają

    No nie bardzo , przyjeżdżają do nas się tankować ...Litr oleju napędowego w
    Niemczech kosztuje średnio 1,55 euro, a benzyny 1,68. W Polsce, w
    przeliczeniu na euro, kierowcy płacą około 1,40 euro za litr diesla i
    bezołowiowej.

  • 15. Data: 2012-02-25 12:47:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-02-2012 12:32, gregor pisze:
    > A ceny żywności na Białorusi są zbliżone do naszych, wiem bo 2 tyg. temu
    > wydałem tam ok 50 USD na zakupy na różne produkty i nie czułem, że
    > przepłacam

    http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-b
    ialorusi-i-w-polsce/

    Serio?

    --
    Pozdr. Sędziwoj

  • 16. Data: 2012-02-25 12:48:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-02-2012 12:36, Myjk pisze:

    > Ponieważ to jest nieporadny życiowo troll, który obwini wszystkich za swoją
    > złą dolę, tylko nie siebie. Względnie może to być politycznie wypaczony

    Nie wiem dlaczego jeszcze się tam nie wyprowadził :))))))

    --
    Pozdr. Sędziwoj

  • 17. Data: 2012-02-25 14:08:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/25/2012 12:20 PM, DoQ wrote:

    > Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
    > No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

    Te, a akcyze to koncerny ustalają?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2012-02-25 14:17:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-02-25 14:08, AZ pisze:
    > Te, a akcyze to koncerny ustalają?
    No i wreszcie dyskusja schodzi na właściwe tory. Można podyskutować o
    idiotach u sterów władzy, którzy akcyzy będą bronić jak niepodległości,
    ale argument, że na Białorusi mają super tanie paliwo jest z gatunku
    tych o autostradach tak sprawnie budowanych za czasów Hitlera.
    Maciek

  • 19. Data: 2012-02-25 14:51:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-02-2012 14:08, AZ pisze:

    > Te, a akcyze to koncerny ustalają?

    Te, a od kiedy to w UE jest w tym zakresie pełna swoboda?

    --
    Pozdr. Sędziwoj

  • 20. Data: 2012-02-25 15:55:05
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    gregor <g...@s...pl> napisał(a):

    > Ostatnio jak pisałem było po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadł
    > i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dół ceny paliw
    > w górę
    >

    > 1USD = 3,10 zł
    >
    > 1 litr 92 oktanowej = 5700 rubli
    >
    > 1 USD = 8300 rubli
    >
    > 8300/3,1 = 2677 rubli za 1 zł
    >
    > 5700/2677 = 2,13 za 1 litr paliwa
    >

    > pozdrawiam myślących
    >
    > gregor
    Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów. Da się z niej zrobić ze 120
    litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
    300zł/120=2,5zł
    2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.
    Przerobienie darmo nie jest, kolejna złotówka. Razem 3,50 za litr. Wychodzi że
    podatki, dystrybucja itp to 2 złote.
    Wiesz dlaczego oni mają cenę paliwa na stacji niższą niż światowa cena surowca
    potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
    itd. I od Rosji kupują ropę praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
    Taką politykę prowadzi Rosja. Jak ktoś z nimi kotów nie drze to ropę i gaz ma
    za pół darmo. Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
    zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
    fabryki w UE. Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.
    Kiedyś był dowcip polityczny. Jak go przerobić do obecnej sytuacji to puenta
    będzie taka. Kto się z Rosji śmieje ten kiełbasy nie je.