  • 171. Data: 2012-03-02 17:24:14
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Friday, March 2, 2012, 4:59:50 PM, you wrote:

    [...]

    > Chodiz mi o całe rodzinki pozatrudniane przy samorządach. Pokaż mi gminę gdzie
    > masz tylko wójta zastępcę i jedną panią do siedzenia w okienku...
    > Tu chodzi o armię idącą w setki tysięcy ludzi. A nie marne 10000.

    Chyba mylisz samorządy z administracją rzadową... Urzędników
    państwowych masz ponad 700000.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 172. Data: 2012-03-02 17:28:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Friday, March 2, 2012, 5:07:19 PM, you wrote:

    [...]

    > Oj krótka pamięć krótka. W 80, jak najbardziej. 45km od centrum Warszawy.

    To, że 45 km od centrum Warszawy psy dupami szczekały i ludzie końmi
    orali ma się nijak do reszty kraju.

    > Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju
    > było tak jak mówię.

    Warszawa to centrum kraju? Spójrz na mapę, z kim graniczy województwo.
    Toż to prawie Białoruś.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 173. Data: 2012-03-02 19:02:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-02 17:07, Sebastian Kaliszewski pisze:
    (...)

    > Ja też.
    >
    > Tzw. sławojka to był standard.

    No nie bardzo. Zależy gdzie.

    > Oj krótka pamięć krótka. W 80, jak najbardziej. 45km od centrum Warszawy.

    Zdaje się, że tak naprawdę to możesz pisać o wspomnieniach z
    dzieciństwa w tej lokalizacji. Jeżeli chodzi o orkę w latach 80 to już
    rzadko kiedy była realizowana przez pojazd z napędem owsianym - co
    innego różne prace pomocnicze (jeszcze pytanie, jaki był areał do
    obrobienia). Roman trochę przesadził z tymi furmankami, niemniej w
    sumie niewiele. Rok 1980 to nie lata 80.

    > Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju było
    > tak jak mówię.

    Mówić możesz, ale to nie znaczy, że tak było. Specjalnie dla Ciebie
    odkopałem dane statystyczne:

    Historia gospodarcza Polski
    Andrzej Jezierski, Cecylia Leszczyńska

    http://books.google.pl/books?id=_75stIZO7WAC&printse
    c=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=o
    nepage&q&f=false

    Jak widać na załączonym obrazku dane są dość jednoznaczne.
    Tak w skrócie:

    Rok liczba traktorów liczba koni na 100ha
    1970 224,5 tys. 13
    1980 619,4 tys. 9
    1989 1152,6 tys.
    1990 1185,0 tys. 5
    1997 1210,5 tys.
    2009 1577,3 tys.

    Wynika z powyższego, że nie było tak jak mówisz. Dynamika zmian jest
    dość dobrze widoczna, niemniej warto zaznaczyć, że mechanizacja
    nie była regularna regionalnie, wiec mogłeś przeoczyć wiele zmian.
    Ba, co jeszcze jest widoczne - widać, że to w PRL-u jednak zaszły
    potężne zmiany na korzyść rolnictwa (no i państwa), a nie później.

    > Nie. Mam może po prostu lepszą pamięć.

    Jak widać ta lepsza pamięć to tylko Twoje wyobrażenie, a nie stan
    faktyczny.

    > Ludzie to sobie wyobrażali że wystarczy komuchów wyrzucić i od razu
    > będzie u nas Hamerka i raj na ziemi. A tu guzik.

    Niektórzy tak, a niektórym to nadal się wiele rzeczy wydaje.

  • 174. Data: 2012-03-02 21:10:17
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 02.03.2012 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Chyba mylisz samorządy z administracją rzadową... Urzędników
    > państwowych masz ponad 700000.

    Masz może źródło to potwierdzające? (to, że samej administracji
    państwowej jest ponad 700k)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 175. Data: 2012-03-02 22:38:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pytam po raz trzeci.
    >
    > Czy w styczniu 2009 kiedy to paliwo spadło do 3,49 zł/l diesla rząd
    > interweniował w tej sprawie?

    Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul
    sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-)
    Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%. W sprawach
    polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca chyba nie jest
    bledem? A glownym udzialowcem PKN Orlen jest...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 176. Data: 2012-03-02 22:49:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach
    konkretnie mowisz?

    Danych o rozmiarach emigracji nie mam i co ciekawe nikt nie ma,
    szacowana jest na ok 2mln osob. Ludzie emigruja z RP do GB, IRL, USA.
    Po prostu "sprawiedliwosc spoleczna", czy "spoleczna gospodarka rynkowa"
    sa idiotycznymi sformuowaniami. Sebastian dowodzil, ze spoleczna
    oznacza, ze taka jest wola spoleczenstwa. Rozwazmy wiec 2 mozliwe sytuacje:
    1. Spoleczenstwo chce kapitalizmu. W tym momencie dodanie slowa
    "spoleczna" do "gospodarki rynkowa" traci sens.
    2. Spoleczenstwo chce socjalizmu. OK, tylko wtedy to juz nie jest
    gospodarka rynkowa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 177. Data: 2012-03-03 12:02:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Mar 2012 22:38:50 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul
    > sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-)

    Widocznie to jesteś ignorantem. Z internetu chociaż korzystać umisz?
    http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

    > Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%.

    Widzisz tylko to co chcesz widzieć.

    > W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca
    > chyba nie jest bledem?

    W kwestii którą omawiamy, jest błędem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 178. Data: 2012-03-03 13:10:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

    Dzieki za linka. Faktycznie jest spadek w styczniu 2009, potem niestety
    systematycznie w gore. Nie zmienia to faktu, ze dziwnym trafem i
    oczywiscie absolutnie nie zwiazanym z glownym udzialowcem cena paliw za
    rzadow PiS oscylowala w okolicach 4zl/l, natomiast za rzadow PO (co
    oczywiscie absolutnie nie ma zwiazku z tym kto rzadzi) cena paliw
    wzrosla z 4 do ok. 6zl/l.

    > Widzisz tylko to co chcesz widzieć.

    Alez ja bardzo chcialbym widziec 4zl/l.

    > W kwestii którą omawiamy, jest błędem.

    ?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 179. Data: 2012-03-03 15:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Mar 2012 13:10:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > rzadow PiS oscylowala w okolicach 4zl/l, natomiast za rzadow PO (co
    > oczywiscie absolutnie nie ma zwiazku z tym kto rzadzi) cena paliw

    Tym niemniej widac ze od 5 lat akcyza jest taka sama, a oplata paliwowa
    wzrosla o 1.5gr/l ..

    Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

    J.

  • 180. Data: 2012-03-03 16:36:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

    Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2
    zl. Szukam historycznych cen barylki ropy, AFAIR byly wtedy dosyc duze
    wahania i jakims cudem nie przelozyly sie na takie same zmiany cen paliw
    i to przez cale 2 lata. I pomyslec, ze cuda zapowiadal zupelnie kto inny
    i potem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa