  • 151. Data: 2012-03-01 01:55:03
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Na Węgrzech np.
    > rządzi sobie prawica. Tak wspaniale rządzi że ten kraj który był
    > gospodarczo sporo przed nami już jest za nami.

    Mylisz skutek z przyczyna. Lewactwo doprowadzilo ten piekny kraj niemal
    do upadku. Owczesny premier sam to przyznal, ktos to nagral. Zaczely sie
    ogromne demonstracje. (Zdjecia z tych demonstracji pokazywal niedawno
    TVN jako skierowane przeciw rzadowi Orbana). Bez wzgledu na zaklinanie
    rzeczywistosci przez michnikowszczyzne, to wlasnie V. Orban i partia
    Fidesz usiluja posprzatac to, co napaskudzili czerwoni.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 152. Data: 2012-03-01 02:23:05
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dlatego też żądasz interwencji rządu w celu obniżenia cen. Ciekawe...

    A co w tym dziwnego? Zwracam sie do glownego udzialowca i monopolisty. W
    tym wypadku jest to rzad. Ten sam udzialowiec ma przy okazji decydujacy
    wplyw na podatki.

    > Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w
    > krajach w których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się
    > lepiej. Żyją dłużej są zdrowsi, itd...

    Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

    > Ja jednak poprosze o dowód zwłaszcza tego "z możliwych". Przypomnę że "z
    > możliwych" to zupełnie co innego niż "z istniejących", "dotychczas
    > znanych", itd.

    Gospodarka rynkowa jest dokladnie opisana w wielu dzielach od A. Smitha
    po M. Friedmana. Ani ta grupa, ani miejsca na to nie ma.
    Ale zeby nie bylo, ze sie wykrecam od odpowiedzi. Gospodarka rynkowa
    powstala w sposob naturalny. Ludzie sami wiedzieli (i zwykle wiedza) co
    maja robic, jak wykorzystywac swoje zdolnosci. Podstawa takiej
    gospodarki sa nieskrepowana konkurencja, brak monopoli i jedyna
    porzadana dzialalnosc wladz - wladza sadownicza. Kraje, ktore w/g tych
    zasad postepowaly, rozwinely sie. Caly zachod i daleki wschod (od
    stosunkowo niedawna).

    > Uwzględniająca wolę społeczeństwa.

    W imie sprawiedliwosci spolecznej kara smierci powinna zatem zostac
    przywrocona.

    > BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby się pojawiła to by dosyć
    > krótko żyła bo to jest stan równowagi chwiejnej i łatwo się degeneruje.

    Nie "sie", tylko ktos jest mniej zdolny/zaradny, takich z poczuciem
    krzywdy robi sie wiecej i przychodzi jakis pieknoduch by ich
    uszczesliwic. Potem albo ten uszczesliwiacz morduje w imie swoich idei,
    albo wywoluje wojne, albo w najlepszym razie buduje socjalizm, co
    nieuchronnie prowadzi do upadku.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 153. Data: 2012-03-01 07:50:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Feb 2012 22:31:19 +0100, RoMan Mandziejewicz

    > Tak się składa, że dość stary jestem.

    Co nie znaczy równocześnie, że widziałeś i wiesz wszystko. Zachowujesz się
    natomiast tak, jakbyś wraz ze starością posiadł wszytkie rozumy, a swoje
    wypowiedzi uważasz za prawdę obiawioną. Problem w tym, że nie jesteś
    jedynym starym na świecie i nie jesteś jedynym który doświadczył paru dekad
    życia, w końcu nie jesteś jedynym, który o tym opowiada.

    > I sporo pamiętam z bardzo osobistych doświadczeń.
    > Wierz mi, że bardziej pamięta się operację syna niż własną.

    Domyślam się -- narkoza nie pozwala pamiętać operacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 154. Data: 2012-03-01 08:20:54
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pawel napisal:
    >Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

    A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach
    konkretnie  mowisz?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 155. Data: 2012-03-01 08:36:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 01 Mar 2012 02:23:05 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > A co w tym dziwnego? Zwracam sie do glownego udzialowca i monopolisty. W
    > tym wypadku jest to rzad. Ten sam udzialowiec ma przy okazji decydujacy
    > wplyw na podatki.

    Pytam po raz trzeci.

    Czy w styczniu 2009 kiedy to paliwo spadło do 3,49 zł/l diesla rząd
    interweniował w tej sprawie?

    --
    Pozdor Myjk

  • 156. Data: 2012-03-01 10:30:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    Thursday, March 1, 2012, 7:50:18 AM, you wrote:

> [...]
    > jedynym starym na świecie i nie jesteś jedynym który doświadczył paru dekad
    > życia, w końcu nie jesteś jedynym, który o tym opowiada.

    I dlatego próbujesz mi odebrać prawo do opowiadania?

    > Domyślam się -- narkoza nie pozwala pamiętać operacji.

    Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczności operacji.
    Jak dorośniesz i wychowasz własne dzieci - zrozumiesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 157. Data: 2012-03-01 13:20:01
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-02-27 17:32, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Co niby jest dziwne?

    No, że nie jesteś tvn'owym lemingiem.

    > Codziennie cos kupuje, co trzeba dowiesc, prawie codziennie gdzies jade,
    > Polska jest dosyc duzym krajem i koszty transportu sa istotne dla
    > gospodarki, co jest dziwnego w tym, ze cena paliwa ma dla mnie
    > pierwszorzedne znaczenie. Co mam Ci napisac?, ze cena paliwa jest mi
    > obojetna, za to spac nie moge, bo mi wstyd za Prezydenta,
    > Niesiolowskiego, Palikota i Tuska?

    Pamiętam jak ten Tusk kiedyś wyliczał ile podrożał chleb i jabłka.
    Szkoda, że teraz przestał liczyć. Może jak wprowadzi nam GMO to
    rolnictwo stanieje, bo nie będziemy mogli eksportować do UE.

    A.

  • 158. Data: 2012-03-01 13:20:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-02-26 22:54, Myjk pisze:
    > Sun, 26 Feb 2012 21:11:23 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Czyli lata 2005-2007? Tymczasem w styczniu 2009 paliwo było po 3,49 zł/l
    > (BP Ultimate Diesel). Przypomnij, kto wtedy rządził? Nie, nie jestem
    > zwolennikiem PO. Po prostu wiem, że na ceny paliwa rząd (nasz, niezależnie
    > od partii) ma absolutnie minimalny wpływ (poza akcyzą). Tak samo gdy
    > rządziło PiS -- akurat im się pofarciło, że był stabilny okres u nas i na
    > świecie. Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
    > nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

    A 4.99 na orlenie przed wyborami to się samo ustawiło?

    A.

  • 159. Data: 2012-03-02 08:02:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Mar 2012 10:30:08 +0100, RoMan Mandziejewicz

    > I dlatego próbujesz mi odebrać prawo do opowiadania?

    Powtarzanie w kółko regułki pt. "jestem dorosły, wszystko przeżyłem i wiem
    najlepiej, reszta dyskutantów to gnoje bez pojęcia o życiu", to nie jest
    opowiadanie, tylko trucie.

    > Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczności operacji.
    > Jak dorośniesz i wychowasz własne dzieci - zrozumiesz.

    Żałość ogarnia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 160. Data: 2012-03-02 10:55:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    Friday, March 2, 2012, 8:02:01 AM, you wrote:

    > Powtarzanie w kółko regułki pt. "jestem dorosły, wszystko przeżyłem i wiem
    > najlepiej, reszta dyskutantów to gnoje bez pojęcia o życiu", to nie jest
    > opowiadanie, tylko trucie.

    nie podoba się - nie czytaj. Nie ma najmniejszego przymusu.

    > Żałość ogarnia.

    Jak się ciebie czyta.

    --
    Best regards,