eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-03-02 19:02:13
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-02 17:07, Sebastian Kaliszewski pisze:
    (...)

    > Ja też.
    >
    > Tzw. sławojka to był standard.

    No nie bardzo. Zależy gdzie.

    > Oj krótka pamięć krótka. W 80, jak najbardziej. 45km od centrum Warszawy.

    Zdaje się, że tak naprawdę to możesz pisać o wspomnieniach z
    dzieciństwa w tej lokalizacji. Jeżeli chodzi o orkę w latach 80 to już
    rzadko kiedy była realizowana przez pojazd z napędem owsianym - co
    innego różne prace pomocnicze (jeszcze pytanie, jaki był areał do
    obrobienia). Roman trochę przesadził z tymi furmankami, niemniej w
    sumie niewiele. Rok 1980 to nie lata 80.

    > Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju było
    > tak jak mówię.

    Mówić możesz, ale to nie znaczy, że tak było. Specjalnie dla Ciebie
    odkopałem dane statystyczne:

    Historia gospodarcza Polski
    Andrzej Jezierski, Cecylia Leszczyńska

    http://books.google.pl/books?id=_75stIZO7WAC&printse
    c=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=o
    nepage&q&f=false

    Jak widać na załączonym obrazku dane są dość jednoznaczne.
    Tak w skrócie:

    Rok liczba traktorów liczba koni na 100ha
    1970 224,5 tys. 13
    1980 619,4 tys. 9
    1989 1152,6 tys.
    1990 1185,0 tys. 5
    1997 1210,5 tys.
    2009 1577,3 tys.

    Wynika z powyższego, że nie było tak jak mówisz. Dynamika zmian jest
    dość dobrze widoczna, niemniej warto zaznaczyć, że mechanizacja
    nie była regularna regionalnie, wiec mogłeś przeoczyć wiele zmian.
    Ba, co jeszcze jest widoczne - widać, że to w PRL-u jednak zaszły
    potężne zmiany na korzyść rolnictwa (no i państwa), a nie później.

    > Nie. Mam może po prostu lepszą pamięć.

    Jak widać ta lepsza pamięć to tylko Twoje wyobrażenie, a nie stan
    faktyczny.

    > Ludzie to sobie wyobrażali że wystarczy komuchów wyrzucić i od razu
    > będzie u nas Hamerka i raj na ziemi. A tu guzik.

    Niektórzy tak, a niektórym to nadal się wiele rzeczy wydaje.