  • 41. Data: 2002-11-04 14:27:30
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że Jaroslaw Druzbinski napisał(a):

    > Zobaczcie co sie dzieje od dwoch miesiecy.
    > Dawniej jakies mniejsze awarie i bardzo zadko. Ba nawet planowane.
    > Teraz nie ma dnia zeby nie padl jakis router na wezle. Jak myslicie
    > czym to jest spowodowane ?

    Ależ bynajmniej, awarii orientacyjnie, na ile da się to stwierdzić z
    userskiego punktu widzenia, było tyle samo. Dużo bardziej prawdopodobne,
    iż dyżurni w CST jakieś dwa miesiące temu dowiedzieli się/dostali prykaz
    aby wysyłać o tym informacje na pik. Dostarczając zresztą sporego źródła
    radości i forwardów na prhn :->

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 42. Data: 2002-11-04 14:28:27
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Sat, 2 Nov 2002 20:19:45 +0000 (UTC), MSZ <d...@p...com.pl>
    wrote:

    >Aleź oni muszą. Bo jak lusery za dużo ciągną, to panom adminom słabo idą
    >filmy i inne warezy. A nie można dopuścić do tego, żeby taki luser miał to
    >szybciej od admina.

    w tym wypadku powiem tak: pan admin chce, sobie sciagnac maila i miec
    mozliwosc pracy z ssh bez lagów rzedu 10 sekund... ograniczanie
    pasma... heh... moze jestem lama na tym polu, ale na razie nie wiem,
    jak skutecznie ograniczac ruch, gdy 20 userów zapuszcza po 50 sesji
    kazyy kazdy i wiekszosc z tych sesji leci na portach typu 80...

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 43. Data: 2002-11-04 14:28:42
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    <t...@p...fm> wrote:

    >A na jakiej podstawie chcesz uniemozliwic korzystanie z tej uslugi? Bo ja po
    >takim "numerze" poprostu przestalbym Ci placic :).

    ja od nikogo pieniedzy nie biore za siec...

    ale nie o mnie tu mowa...
    jest dyskusja w której padaja rózne (czasem drastyczne) sposoby
    odcinania/ograniczania p2p - to jest tylko jeden z kolejnych pomyslów
    - notabene, ostatnio ujrzalem bardzo podobny pomysl na jednej z grup
    EISP, gdzie równiez toczy sie dyskusja podobna do tej na polipie...

    czy ktos z tego skorzysta? jego sprawa...

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________

  • 44. Data: 2002-11-04 14:29:07
    Temat: Re: Zdecydowanie mozna inaczej! (p2p)
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Sat, 2 Nov 2002 18:11:33 +0000 (UTC), "Micro"
    <b...@a...stargard.pl> wrote:

    >Zawsze na taki krok robi się antykrok (patrz nowa kaza skacząca po portach)
    >za rozsądne uwazam przycinanie pasma. Jak ktoś chce i musi to sobie korzysta
    >z kazy czy innego gniota, aruch ma na poziomie okreslonym przez admina. Nie
    >pojawia sie problem programów skaczących po portach. daje sie takim ruchem

    problem "skaczacych" programów juz sie pojawil i raczej nikt nie
    przeniesie sie teraz do przeszlosci, by propagowac idee przycinania
    pasma zamiast "calkowitego odcinania".

    >rozsadnie regulować a i uzytkownicy sa zadowoleni. Ci którzy chca korzystać
    >z P2P - bo mogą i Ci, którzy chcą korzystać z innych usług jakie niesie

    widzisz... jak mialem u siebie "przycinanie pasma" wkurzeni userzy
    mieli pretensje, ze np. kazaa "chodzi im wolniej, niz u znajomego"...
    albo (jak siedzialo w sieci duzo kazowiczow jednoczesnie), ze "kazaa
    chodzi tak wolno, ze nie da sie korzystac"... dla nich nie ma róznicy,
    czy kazaa jest spowolniona, czy nie ma jej wcale...
    z punktu widzenia jednego usera przy sciaganiu 1 pliku jest to róznica
    jak 0 kbit/s do 0.5 kbit/s - czyli dla niego jeden pies...
    - natomiast z punktu widzenia lacza jest to róznica rzedu
    np. 0 kbit/s do 400 kbit/s - czyli znaczna - dla pozostalych
    uzytkowników...
    przy czym kaazowicze sami sie zapychaja - zamiast ssac np. jeden plik,
    zapuszczaja od razu 10...

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________

  • 45. Data: 2002-11-04 15:06:57
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > nielegalne rozpowszechnianie plikow.

    Co rozumiesz przez "legalne rozpowszechnianie plików"?

    > I nie wmowisz nikomu ze 600 Mb plik ISO to system napisany przez Ciebie.

    Mogę podać ci wiele takich systemów, których sam nie napisałem, a mimo to
    mogę je do woli rozpowszechniać.

    > Takie prawo obowiazuje w sieci

    Nie ma ogólnego prawa obowiązującego w Internecie.

    --
    Chernobyl used Windows.

  • 46. Data: 2002-11-04 16:09:28
    Od: "Micro" <b...@a...stargard.pl>

    > Pieknie ale wlasnie o to chodzi w tym wszystkim. Nie bylo Kazaa2 nie bylo
    > takich problemow. pojawila sie Kazaa2 pojawily sie problemy.

    Kaza2 pojawiła sie ze względu na całkowite blokowanie, a nie dlatego, ze
    była przycinana.

    > U nas wi sieci pasmo dla programow p2p bylo ograniczone do 1 Mb i nie bylo
    > problemow. Malo ludzi korzystalo szlo szybko a i pozostali mieli sporo
    luzu
    > zeby inne rzeczy robic.
    > Teraz juz tak nie ma

    Teraz ograniczyć szeroki zakres portów.

    Szczerze mówiąc z dużymi problemami opieram sie przed całkowitym
    zablokowaniem
    tego g....

    Pozdrwiam Mi.

  • 47. Data: 2002-11-05 02:00:10
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...zgoda.biz>

    Dnia Mon, 4 Nov 2002 09:10:50 +0000 (UTC), Jaroslaw Druzbinski pisze na
    grupie pl.internet.polip:

    > Co oczywiscie niektorym nie pasuje bo zawsze moga powiedziec ze oni placa AZ
    > 35 zl i to MA dzialac.

    Za 35 złotych to ma działać POP3, SMTP i HTTP przy transferze 33600. Nic
    więcej.

    --
    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 48. Data: 2002-11-05 02:00:13
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-02 22:57, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Jak sam zauważyłeś powyżej - masz tyle do routera brzegowego. Więc o co
    > chodzi? A używaj sobie ile chcesz. Do routera brzegowego.

    Coś mi się wydaje, że jak kupuję "dostęp do internetu" to jest to
    cokolwiek więcej niż "dostęp do usług które podobają się adminowi jak ma
    dobry nastrój".

    A co do pasma, to jakoś nikt za pieniądze dostępne prywatnemu
    użytkownikowi nie gwarantuje pasma dalej jak do routera brzegowego.
    Ubolewam nad tym, ale takie jest życie...

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 49. Data: 2002-11-05 02:00:23
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-04 15:28, Użytkownik
    c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl napisał:

> [...]
    > jak skutecznie ograniczac ruch, gdy 20 userów zapuszcza po 50 sesji
    > kazyy kazdy i wiekszosc z tych sesji leci na portach typu 80...

    Po pierwsze primo ;-) to podejście autorów nowej kazy (czy jak to się ma
    odmieniać po polsku) wynika wprost z reakcji userów tego wynalazku na
    prostackie blokowanie portów. Poskarżyli się producentowi, a ten postąpił
    zgodnie z zasadą "klient nasz pan".

    Po drugie, jak nie idzie z przycinaniem to można podejść do tematu od
    drugiej strony, dać priorytet na usługi popierane.

  • 50. Data: 2002-11-05 02:00:42
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-04 10:10, Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > Tobie sie pomylilo albo mowisz nie o adninach

    Zaiste, musiałem mieć na myśli krasnoludki.

    > Admini nie maja czasu na sciaganie pierdol. No chyba ze nowe laty. A jest
    > ich codziennie wiele do sciagniecia.

    Jak sie używa systemu, do którego jest taki tłum patchy, to może go
    zmienić na mniej zapluskwiony? Albo powywalać tysiące zbędnych pakietów?

    > Nie wiem czy bedziesz wiedzial o czym mowie ale jak nie wiem to nie pisz ju
    > wiecej w tym temacie.

    Mam wątpliwości, czy TY wiesz o czym piszesz.