-
1. Data: 2009-04-14 14:54:07
Temat: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: r...@w...pl
Witam,
w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona
km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2009-04-14 15:01:09
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: Arni <a...@N...SPAM>
r...@w...pl pisze:
> Witam,
>
> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona
> km,
> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
jak ma wiecej niz 40 tys km to juz wszyscy narzekaja ze remont niedlugo.
Tylko ze przebiegi rzedu 100 tys (normalnej eksploatacji) w niczym
silnikowi nie szkodzą a wiekszosc opiera sie na mitach.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
3. Data: 2009-04-14 15:01:57
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>
r...@w...pl pisze:
> Witam,
>
> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona
> km,
> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
>
Nie wiadomo, bo wszystkie motocykle mają w Polsce poniżej 30 kkm...
--
ganda
-
4. Data: 2009-04-15 07:26:24
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: Magic <m...@w...pl>
r...@w...pl pisze:
> Witam,
>
> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona
> km,
> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
>
Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys
km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja
bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
5. Data: 2009-04-15 07:52:15
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: "(pj)" <j...@g...com>
Magic pisze:
> Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność
tzn. mus enfielda diesla dla bicia rekordów tego typu mieć? ;-)
p.s. mnie tam ta koncepcja sie podobie, bo zawsze lepiej mieć czerwone
pole od 11, a nie 17 krpm! :-)
--
pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
6. Data: 2009-04-15 14:00:21
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
> Witam,
>
> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
> miliona km,
> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
to zależy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett
-
7. Data: 2009-04-15 14:08:36
Temat: Re: ?ywotno?ae silnika - motocykl i samochód
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
"masti" <g...@t...hell> wrote in message
news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3@f650.pl.eu.org
...
> Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
>
>> Witam,
>>
>> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
>> miliona km,
>> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
>
>
> to zależy w jakich
> możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
> czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
8. Data: 2009-04-15 14:50:21
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):
> "masti" <g...@t...hell> wrote in message
> news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3@f650.pl.eu.org
...
>> Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
>>
>>> Witam,
>>>
>>> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
>>> miliona km,
>>> a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
>>
>>
>> to zależy w jakich
>> możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
>> sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
>
> Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
> zobaczymy jak sie maja panewki ;)
i tak będzie lepiej niż w szlifierce :)
ale ja to jeżdżę kapeluszniczo xD
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett
-
9. Data: 2009-04-15 17:00:10
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
Jak jeszcze jedzilem po swiecie to :
- VT500E - kupiona z ok.70kkm na liczniku, sprzedana z 190kkm - jezdzi pewnie
do dzis, ale pare miesiecy temu widzialem ja na allegro z przebiegiem 40kkm :-)
- XJ750seca - kupiona z przebiegiem licznikowym 80kkm - sprzedana z
przebiegiem 200kkm, w tej chwili ma jakies 270kkm i jezdzi nadal u sasiada
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2009-04-15 17:47:41
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Magic pisze:
> r...@w...pl pisze:
>> Witam,
>>
>> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
>> miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
>>
>
> Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys
> km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja
> bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.
No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać
łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km.
Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem
moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont,
a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach
turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej
kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne
wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne
spostrzeżenie.
pozdr
DP
TL-S