    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Mon, 16 Sep 2024 20:50:54 +0200
    <vbpamo$3t0$1@news.chmurka.net> <vbt288$dt4q$1@news.icm.edu.pl>
    <phwc081twtc8$.bg3il1zki6ru.dlg@40tude.net>
    <vbudtn$g2o6$1@news.icm.edu.pl> <vbutkc$1hp$1@news.chmurka.net>
    <e6cfkeu0v56s$.1wjoa7yn0awzy.dlg@40tude.net>
    <vc8v53$otn$2@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1gjwkit5qydzt$.1di2umikmbhss$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <252hrzvb6viy.furpyzozt680$.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > Bardzo łatwo. Sam używałem duzo wcześniej.

    Nigdy nie udało mi się znaleźć świetlówki, która świeciła tak jasno,
    jak żarowa setka. Na pudełku czasem pisali coś w rodzaju "odpowiednik
    105 W", ale to ściema była.

    > LED też się okazują wcale nie takie trwałe .. zwykła chinska
    > bylejakość, czy celowe postarzanie?

    Nie wiem, mam w garażu pudło na małe elektrośmieci, lamp tam mało.
    Mnie się psują rzadko.

    > Ale czy ona się powinna świecic stale?
    > Czy właśnie często wyłączać i włączac?

    Jeśli często, to nie miejsce dla świetlówki. Ale żarówek świecących
    przez długie godziny też sporo, więc było miejsce dla nowej technologii.

    > W dodatku słabe świetlówki mniej wydajne, OIDP.

    Może jest różnica, ale nie tak wielka, jak w przypadku żarnika.

    > Więc mam wrażenie, że wiele osób protestowało bardziej w imię
    > "utraconej wolności"

    Ja akurat ten powód uważam za bardzo słuszny w przypadku protestów.

    > Akurat żarówki są tak mało wydajne, ze naprawdę - powinni tego
    > zabronić :-)

    Po co zabraniać? Dzisiaj mało kto chciałby wracać do żarówek. Ale są
    wyjątkowe przypadki, że żarówka lepsza. Na dalekiej północy, w czasie
    nocy polarnej, to najlepsze źródło światła. W dodatk często wystarcza
    do ogrzania pomieszczenia. A tak trzeba dodatkowy grzejnik.

    --
    Jarek