  • Data: 2024-09-17 13:39:57
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Sep 2024 12:17:28 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    tlowka-studyjna-lampa-stale-e27-5500k-85w-400w-78386
    40922

    > Teraz jest wszystko, wtedy jednak nie. Początki były trudne.

    Początki były trudne, ale troche potem, a ciągle na długo przed
    unijnymi zakazami, nie mialem problemu z zastąpieniem 100W żarówek.

    > Dzisiaj nawet na barwę nie ma co narzekać.

    to jest 6500K.
    Nie wiem na czym to polega, ale w pomieszczeniach sie nie sprawdza :-)

    > Z wcześniej linkowanej tabeli w Wiki wynika, że między 25W a 100W
    > jest dwukrotna różnica.

    Moze i tak, ale takie malutkie świetlóweczki, to raczej też mało
    wydajne.

    > Płacenie własnym zdrowiem jest abstrakcyjne, skutki złych decyzji
    > odłożone w czasie, ludzie nie widzą związku. Zapalenie dwudziestu
    > żarówek w domu od razu daje mocno po kieszeni.

    Byli przyzwyczajeni do rachunków. Moze teraz by biło.

    Poza tym może nie potrzebujesz od razu 20 ... zależy jaki dom, ile
    osób, pokojów ...

    Nawiasem mówiąc - usiłowałem się dopatrzyc w danych PSE spadku poboru
    mocy po zakazie żarówek - nie dopatrzyłem się. Za duże fluktuacje.
    Albo ludzie wcześniej przeszli na oszczędniejsze, albo zapasy
    porobili, albo spadek skompensowały nowe mieszkania, bez gazu ...
    tudzież np laptopy ..

    > Tego też nie zauważyłem. Zawsze kupowałem zapas po kilkanaście sztuk,
    > który szybko schodził. Przepalały się zawsze.

    Kiedys IMHO starczały na długo. Potem miałem już sporo świetlówek,
    więc żarówki były w łazience, przedpokoju, i chyba Neolux zapanował
    wtedy w sklepach - co chwile wymieniałem.

    > Bardziej chodzi o podczerwień. Żółty z niedowoltowanej żarówki wcale
    > nie jest tam dobry, lepszy halogen. W okrętach podwodnych w cyklu
    > 24-godzinnym zmienia się temperatureę barwową oświetlenia, żeby
    > załoga miała odniesienie do upływających dni. Może na stacjach
    > polarnych też tak teraz robią.

    > Żarówka 100W to mało, by chronić przed deprechą. Świeci się jaśniej.

    A teraz wystarczy 50W świetlówka fotograficzna :-)

    Choć mnie się ciągle te 6500K kojarzy z trupiarnią :-)
    4000K też bywa za dużo.

    J.