  • Data: 2024-09-16 21:06:52
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Sep 2024 20:50:54 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nigdy nie udało mi się znaleźć świetlówki, która świeciła tak jasno,
    > jak żarowa setka. Na pudełku czasem pisali coś w rodzaju "odpowiednik
    > 105 W", ale to ściema była.

    Różne były, i problemów raczej nie miałem.
    Choć też nie porównywałem dokładnie z setkami - swieciło, aż za
    dobrze, jak nie potrzebowałem, to wyłączałem.
    Ale mocniejsze niz "100" też IMHO były.

    Ba - były i są "fotograficzne".

    Chcesz "400W" ?
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-fotograficzna-swie
    tlowka-studyjna-lampa-stale-e27-5500k-85w-400w-78386
    40922

    Tylko ten trupi kolor, jak znam życie :-(

    > Nie wiem, mam w garażu pudło na małe elektrośmieci, lamp tam mało.
    > Mnie się psują rzadko.

    A mnie troche przybywa ... zepsutych.

    > Jeśli często, to nie miejsce dla świetlówki. Ale żarówek świecących
    > przez długie godziny też sporo, więc było miejsce dla nowej technologii.

    Ale długie godziny to się swieci lampka podswietlenia numeru domu :-)

    W bloku mi zamontowali LED z czujnikami ruchu ...

    > Może jest różnica, ale nie tak wielka, jak w przypadku żarnika.

    Może nawet podobna - żarówki też nie są aż tak rózne.

    > Ja akurat ten powód uważam za bardzo słuszny w przypadku protestów.

    > Po co zabraniać? Dzisiaj mało kto chciałby wracać do żarówek.

    Tak jak wcześniej, i np przy szczepionkach - zaraz by się znalazło
    sporo takich, co ... nie, nie wróciliby, oni (by) zawsze używali
    żarówek.

    A, jeszcze jedna sprawa - ostatnie partie żarówek to jakaś porażka,
    bardzo szybko się przepalały.
    Tzn te ostatnie popularne, bo potem zaistniały "wstrząsoodporne" - one
    moze trwalsze, choć jeszcze mniej wydajne.

    > Ale są
    > wyjątkowe przypadki, że żarówka lepsza. Na dalekiej północy, w czasie
    > nocy polarnej, to najlepsze źródło światła.

    Dlaczego? Kolor? LED "warm white" nie jest równie żółta?

    > W dodatk często wystarcza
    > do ogrzania pomieszczenia. A tak trzeba dodatkowy grzejnik.

    100W na dalekiej północy, to chyba za mało?
    No i trzeba dużo prądu do grzania, a to niewłaściwe, z wyjątkiem
    Norwegii :-)

    J.