    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Mon, 16 Sep 2024 15:51:12 +0200
    <vbpamo$3t0$1@news.chmurka.net> <vbt288$dt4q$1@news.icm.edu.pl>
    <phwc081twtc8$.bg3il1zki6ru.dlg@40tude.net>
    <vbudtn$g2o6$1@news.icm.edu.pl> <vbutkc$1hp$1@news.chmurka.net>
    <e6cfkeu0v56s$.1wjoa7yn0awzy.dlg@40tude.net>
    <vc8v53$otn$2@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 14:52:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > faktycznie w połowie, to moc pobierana była wyższa niż 100W (włókno
    > o niższej temperaturze ma mniejszą rezystancję), a światła może mniej
    > niż z żarówki 60W. Na tym polegał sławetny "spisek zarówkowy" --
    > producenci umówili się, że nie będą sprzedawać żarówek niskosprawnych
    > (czyli drogich w eksploatacji), za to długowiecznych. Klient na tym
    > finansowo zyskał, ale ludziom trudno dogodzić, do dzisiaj wierzą w to,
    > że to był zamach na ich pieniądze.
    >
    > Efektywność zależy też od mocy żarówki. Im moc większa, tym lepiej:

    eczno%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwietlna

    > Ale znowu, gdy wycofywano w Europie żarówki wolframowe, to najpierw
    > zakazano tych wyskosprawnych (np. 100W), a niskosprawne pozostawały
    > dalej w sprzedaży.

    Te duzej mocy jak się zastąpi jeszcze bardziej sprawnymi, to
    oszczędność będzie duża. a na drobnicy - mała.

    Tylko że przemysł wtedy miał problem z LED o dużej mocy, tzn tak ok
    1500 lm, tyle co ta 100W żarówka.
    A może przy okazji się trochę sciemniło, bo wsadzili słabsze, i jakoś
    nikomu nie przeszkadza ?

    J.