    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Thu, 12 Sep 2024 12:49:59 +0200

    On Thu, 12 Sep 2024 11:57:01 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Nodobra. Czyli jednak chodzi o wyprowadzenie 3 lub 4 kable (L1+L1 N i
    > PE) lub (L1, N i PE).

    Jakoś tak.

    > Generalnie idzie to przerabiać bo raczej fabryka nie zaspawała dojścia.

    Mogła zaspawać.
    Tzn zaspawać raczej nie, ale zgrzac lub skleić, jeśli to plastik.
    Metal ... chyba łatwiej skręcić. Choc jeszcze łatwiej znitować :-(

    przerabianie bywa upierdliwe. A jak fabryka nie pomyslała przy
    projekcie, to czy pomyślała o przerabianiu?

    Tak czy inaczej:
    a) terminologia jest sprawą otwartą, ale nazywanie jednosekcyjnego
    "ściemnialnym" mi się nie podoba. Wielosekcyjnego nieściemnialnym tym
    bardziej.
    odwrotnie ma IMHO ciut więcej sensu, ale nadal za mało.

    b) skąd się taka moda wzięła? Z Anglii? Oni tam znają dwusekcyjne?
    MoĹźe nie.
    Ale te Ĺźyrandole to chyba chinskie.
    Po chinsku projektowane, po angielsku, po amerykańsku?

    c) w ogóle mam wrażenie, ze projektanci oświetlenia przespali dwie
    epoki, oni mentalnie jeszcze w erze ĹźarĂłwek, i pod ĹźarĂłwki
    projektują.

    d) Choc przyznaję, pojawia sie coraz więcej "bezżarówkowych".
    Czy to dobrze ... jak sie nie zepsują przez 20 lat, to może i
    dobrze, ale gwarancji nie ma :-)
    ale one teĹź jednosekcyjne. Ludziom nie przeszkadza?
    Bylejakość się szerzy?

    e) choc niesmiało pojawiają się i naprawę "sciemnialne".
    często robione tak, ze wyłączenie na moment zmienia moc.

    Musimy jeszcze trochę poczekać na Home Automation, i wszystkie będą z
    telefonu sterowane?

    J.