  • Data: 2015-09-28 11:16:27
    Temat: Re: Zycie i smierc baterii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    26 września 2015 23:09 Użytkownik "J.F." napisał w
    >: > No i w ogóle nie mam
    >: > zaufania do ładowarek (....), które nie są
    >: > zdolne do "szarżowania" pojedynczych paluszków.
    >: > (...)
    >: No coz, kupilem BC700 i nie mam takich problemow :-)

    >Zajrzałem na Allegro za owym typem, ale widzę, że to cała seria?

    Dawniej nie, teraz faktycznie sporo

    >A co do tego, co " Li-ion nie znosi" -- to one chyba "najchętniej" by
    >się
    >ładowały do jakichś 80% swej pojemności maksymalnej?

    Ano tak pisza. Tzn - wrecz nie maja "pojemnosci maksymalnej".
    Bedziesz ladowal do 4.1V - beda dlugo. do 4.2V - tez dlugo, a wiecej
    wejdzie.
    4.3 - jeszcze wiecej wejdzie, ale szybciej sie zuzyja. itd.

    >: Do tego C35 mialem kilka NiMH, telefon na nich juz
    >: nie pracowal, a napiecie prawidlowe,
    >: prad zwarcia 11A ... czego ten telefon chce ?

    >Może... alergia? ;)

    Raczej za duzy opor wewnetrzny. 11A mu za malo :-)

    >: Podobnie aparaty cyfrowe - one tez wybredne, na byle akumulatorku i
    >: baterii nie rusza. Tez pewnie jakis wielki prad biora ..

    >Żartujesz? Nie mam doświadczenia z nimi, ale... wielki prąd? Coś mi
    >się wierzyć
    >nie chce.

    Wielki. Nawet trudno zmierzyc jaki, bo z amperomierzem w szeregu nie
    chca wystartowac.
    Tzn te na R6, bo te z li-ion to trudno sie podlaczyc :-)

    >: (...)
    >: No i jak sie zostawilo pod ladowarka, to mniej wiecej co pol
    >godziny
    >: ruszal cykl ladowania - tylko oczywiscie tym razem ladowanie sie
    >: konczylo bardzo szybko. Tym niemniej jak ktos zostawial wlaczony do
    >: ladowarki cala noc, to mu wielokrotnie dobijalo.

    >No to chyba skopany ten algorytm.

    I tak i nie ... nie chcialbys chyba po paru dniach ladowania miec
    rozladowanego telefonu ? :-)
    Wiec robia cykl ladowania ... ale moze troche za czesto, i bateria
    cierpi :-)

    >Ale to było prądem 0,1 pojemności, czy dużym,

    Na poczatek duzym, ale bateria szybko osiagala te 4.2V ... i tu mam
    wrazenie, ze ten telefon nie mial fazy ladowania stalym napieciem,
    tylko podlaczal ladowarke na pelny prad, po chwili wylaczal i tak
    czasy dobieral, aby bateria te 4.2V trzymala.

    >co to się w dodatku wyłącza dopiero wtedy, gdy zaobserwuje "-dV" ?
    >Bo jeśli
    >tak, to chyba byłby to najszybszy sposób na zniszczenie ogniwa!

    To bylo li-ion, niklowego to juz nie sprawdzalem.
    Ale podejrzewam, ze podobnie dziala.

    J.