  • 41. Data: 2010-11-17 23:50:19
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Kłopot w tym, że jak bierzesz jako parametry tylko wiek i miejsce
    > zarejestrowania auta, to herezje wychodzą.

    Czy to takie herezje - różnicowanie składek wynika wprost ze stosunku
    ilości odprowadzanych składek do wartości szkód w takiej grupie.

    Bo jakie inne kryteria przyjąć skoro te różnicują społeczeństwo bardzo
    wyraźnie - bo rozrzut takiego samego OC w zależności od warunków to
    ładne kilkaset procent.

    A że grupy liczne, statystyka pewnie rzetelna, to raczej trzeba przyjąć
    że coś w tym jest, a nie zastanawiać się co takiego dzieje się w dniu
    29-tych urodzin że w tym dniu kierowca staje się nagle 40% mniej szkodowy.

  • 42. Data: 2010-11-18 00:14:34
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-17 22:26:57 +0100, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> said:

    > A nie na statystyki?

    Powoli: padła teza, by starym ludziom dopierdalać, bo to pewnie są sami
    mordercy.
    Więc odpisałem autorowi tezy, że już tak jest jak chciał -
    ubezpieczalnie nie sprawdzają jak jeździ konkretna osoba, tylko ile ma
    lat.
    Więc mechanizm już jest.

    Natomiast ty piszesz o wysokości stawki dla danego rocznika, czyli o
    szczegółach technicznych.

    :-)

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2010-11-18 00:16:09
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-17 23:16:53 +0100, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> said:

    > Znów statystyki: np. BMW kupują młode pistolety

    Nie, młode pistolety nie kupują firmy BMW, bo ich nie stać.
    Oni kupują bmw.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 44. Data: 2010-11-18 00:22:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 23:50:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czy to takie herezje - różnicowanie składek wynika wprost ze stosunku
    > ilości odprowadzanych składek do wartości szkód w takiej grupie.

    Rzecz w tym, że tak definiowane grupy sa cholernie szerokie.

    > Bo jakie inne kryteria przyjąć skoro te różnicują społeczeństwo bardzo
    > wyraźnie - bo rozrzut takiego samego OC w zależności od warunków to
    > ładne kilkaset procent.

    Praktycznie wszystko - miejsce _ZAMIESZKANIA_, wykształcenie, wykonywana
    praca...

    Zresztą i tak, dopóki OC jest na auto,a nei na kierującego, tomozna sobie
    gadać...

    --
    ___________ (R)

  • 45. Data: 2010-11-18 00:27:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 23:50:19 +0100, Tomasz Pyra wrote:

> [...]

    >że coś w tym jest, a nie zastanawiać się co takiego dzieje się w dniu
    >29-tych urodzin że w tym dniu kierowca staje się nagle 40% mniej szkodowy.

    Kiedy wlasnie trzeba sie zastanowic, a wtedy pewnie dojdziemy do
    wniosku ze ta statystyka cos niezbyt rzetelna jest.
    Na przyklad jakby tak podzielili na roczne grupy wiekowe, to pewnie by
    sie okazalo ze wcale nie nagle 40%, tylko proces jest stopniowy od 23
    lat.

    A jakby policzyli osobno dla kazdej kombinacji wiek-bezszkodowoac, to
    pewnie by sie okazalo ze kolega Samotnik nie musi zmieniac firmy.

    J.

  • 46. Data: 2010-11-18 00:39:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-18 00:27, J.F. pisze:

    > Na przyklad jakby tak podzielili na roczne grupy wiekowe, to pewnie by
    > sie okazalo ze wcale nie nagle 40%, tylko proces jest stopniowy od 23
    > lat.

    Zapewne tak właśnie jest że proces przebiega ciągle, tylko wtedy grupy
    stają się mniejsze i wynik bardziej niedokładny.
    Ogólnie więcej kombinowania - nie wiem np. jak wygląda sprawa ze strony
    nadzoru ubezpieczeń który musi im akceptować cenniki może ilość progów
    wiekowych jest ograniczona?

    > A jakby policzyli osobno dla kazdej kombinacji wiek-bezszkodowoac, to
    > pewnie by sie okazalo ze kolega Samotnik nie musi zmieniac firmy.

    Z cenami ubezpieczeń to jest o tyle dziwnie, że tam się można targować
    jak z przekupką na targu.
    Jakoś tak przyjęło się że duże firmy jak coś mają w cenniku, to dla
    odbiorcy detalicznego nie ma dyskusji.
    A u ubezpieczycieli u agenta najczęściej można dostać ten sam produkt
    sporo taniej.

    Ceny z cenników można więc uznać za górną, wstępną propozycję do
    negocjacji :)
    Też mi zawsze jak się zbliża koniec polisy przysyłają propozycję ze
    znaczną podwyżką. Idę do agenta i często dostaję dokładnie to samo, w
    tej samej firmy, ale bez podwyżki.

  • 47. Data: 2010-11-18 01:27:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Rzecz w tym, że tak definiowane grupy sa cholernie szerokie.

    Dzięki temu zyskują na stabilności wyniku, kosztem jego wyrazistości.
    Tu jeszcze może być rzecz w tym, że póki grupy są szerokie i cenowo nie
    jakieś strasznie zróżnicowane, to wszyscy jakoś wychodzą na swoje.

    Bo gdyby to policzyć dokładnie i nagle by się okazało że rozrzut stawek
    sięga tysięcy procent, to zaraz by się zaczął większy i skuteczniejszy
    niż obecnie ruch w stronę obejścia zwyżek.
    I poza narobieniem przejściowego bałaganu, efekt końcowy byłby ten sam.

    > Praktycznie wszystko - miejsce _ZAMIESZKANIA_

    No oczywiście trudno sądzić że przeprowadzka często dwie ulice dalej
    spowoduje nagły wzrost lub spadek szkodowości.
    Ale co poradzisz na to że zamieszkujący Sopot powodują mniej lub więcej
    wypadków niż zamieszkujący Gdynię? :)

    > Zresztą i tak, dopóki OC jest na auto,a nei na kierującego, tomozna sobie
    > gadać...

    Mimo że brzmi to nielogicznie, to jednak te ich wyliczenia mają
    odzwierciedlenie w statystyce. A ta ma tą przewagę nad rozsądkiem, że
    opisuje jakieś zjawisko z natury.

  • 48. Data: 2010-11-18 02:07:45
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-17 22:38, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale oni nie patrzą na jakąś jedną babcię, a na statystykę.
    > A młodzi kierowcy statystyki szkodowości mają gorsze, bo te zwyżki to
    > nie jest ani złośliwość, ani żadna zemsta, tylko po prostu statystyka.

    Statystycznie rzecz biorąc to pies wychodząc ze swoim panem mają średnio
    po 3 nogi... Więc może jak taki delikwent przejechał rok bezszkodowo
    zwrócić mu tą zwyżkę??

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 49. Data: 2010-11-18 07:38:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Ale oni nie patrzą na jakąś jedną babcię, a na statystykę.
    > A młodzi kierowcy statystyki szkodowości mają gorsze, bo te zwyżki to
    > nie jest ani złośliwość, ani żadna zemsta, tylko po prostu statystyka.

    A ja bym to nazwal raczej tak: dobry pretekst aby brac o wiele wiecej
    kasy za ubezpieczenie.

    --
    Karolek

  • 50. Data: 2010-11-18 09:53:55
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 01:27:54 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

> [...]
    > spowoduje nagły wzrost lub spadek szkodowości.
    > Ale co poradzisz na to że zamieszkujący Sopot powodują mniej lub więcej

    Popełniasz błąd, bo przyjmujesz (za firmami ubezpieczeniowymi), że
    adres zamieszkania ma związek z miejscem powstania szkody.
    A to jest nieprawda.

    Mieszkasz w Sosnowcu, ale jeździsz do pracy do Radzionkowa. Czyli
    ryzyko wypadku w Sosnowcu jest najmniejsze.
    Mieszkasz w Markach, ale jeździsz do pracy do Piaseczna. Czyli ryzyko
    wypadku w Markach jest najmniejsze.
    Mieszkasz w Szamotułach, ale do pracy jeździsz do Poznania. Czyli
    ryryzko wypadku w Szamotułach jest najmniejsze.
    (tłumaczyć dlaczego?)

    --
    Bydlę