-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Thu, 18 Nov 2010 01:27:54 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
References: <s...@l...localdomain>
<ic0o9q$169$1@inews.gazeta.pl> <ic10qo$45$3@inews.gazeta.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<c1.01.3NQfkj$J85@mike.oldfield.org.pl>
<4ce45c2d$0$20990$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3NQhN3$J8F@mike.oldfield.org.pl>
In-Reply-To: <c1.01.3NQhN3$J8F@mike.oldfield.org.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 33
Message-ID: <4ce4730b$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.156.241
X-Trace: 1290040076 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27033 83.25.156.241:32997
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2326488
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-18 00:22, Adam Płaszczyca pisze:
>> Czy to takie herezje - różnicowanie składek wynika wprost ze stosunku
>> ilości odprowadzanych składek do wartości szkód w takiej grupie.
>
> Rzecz w tym, że tak definiowane grupy sa cholernie szerokie.
Dzięki temu zyskują na stabilności wyniku, kosztem jego wyrazistości.
Tu jeszcze może być rzecz w tym, że póki grupy są szerokie i cenowo nie
jakieś strasznie zróżnicowane, to wszyscy jakoś wychodzą na swoje.
Bo gdyby to policzyć dokładnie i nagle by się okazało że rozrzut stawek
sięga tysięcy procent, to zaraz by się zaczął większy i skuteczniejszy
niż obecnie ruch w stronę obejścia zwyżek.
I poza narobieniem przejściowego bałaganu, efekt końcowy byłby ten sam.
>> Bo jakie inne kryteria przyjąć skoro te różnicują społeczeństwo bardzo
>> wyraźnie - bo rozrzut takiego samego OC w zależności od warunków to
>> ładne kilkaset procent.
>
> Praktycznie wszystko - miejsce _ZAMIESZKANIA_
No oczywiście trudno sądzić że przeprowadzka często dwie ulice dalej
spowoduje nagły wzrost lub spadek szkodowości.
Ale co poradzisz na to że zamieszkujący Sopot powodują mniej lub więcej
wypadków niż zamieszkujący Gdynię? :)
> Zresztą i tak, dopóki OC jest na auto,a nei na kierującego, tomozna sobie
> gadać...
Mimo że brzmi to nielogicznie, to jednak te ich wyliczenia mają
odzwierciedlenie w statystyce. A ta ma tą przewagę nad rozsądkiem, że
opisuje jakieś zjawisko z natury.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.10 02:07 Lewis
- 18.11.10 07:38 Karolek
- 17.11.10 17:19 Arbiter
- 18.11.10 09:53 Bydlę
- 18.11.10 11:35 J.F.
- 18.11.10 11:40 Tomasz Pyra
- 18.11.10 11:45 J.F.
- 18.11.10 11:46 J.F.
- 18.11.10 13:37 Karolek
- 18.11.10 16:14 Jakub Witkowski
- 18.11.10 16:55 Bydlę
- 18.11.10 17:13 Bydlę
- 18.11.10 22:15 jerzu
- 18.11.10 22:39 Przemek V
- 18.11.10 22:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=