  • Data: 2016-01-13 11:36:58
    Temat: Re: Zwoje kabla na linii telefonicznej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-12 o 23:35, Zbino pisze:

    > Zainteresuj się odcinkiem kabla od gniazdka do modemu. Większiość
    > stosowanych kabli to nie są skrętki tylko płaskie kable. Tu jest pies
    > pogrzebany - zdziwisz się ile można tu osiągnąć.

    Ja nie podejrzewam, ale wiem, że obecny kabel na tym odcinku jest
    naprawdę mizernej jakości. To ne jest żadna skrętka, ale właśnie płaski
    kabel - cztery linki biegnące równolegle. Początkowo został on
    przeciągnięty celem połączenia komputera z modemem do linii
    telefonicznej. Miało to miejsce kilkanaście lat temu. W tym czasem kabel
    był wielokrotnie zwijany i przeciągany ponownie (remonty, zmiana miejsca
    ustawienia komputera). AFAIK nawet był kiedyś lutowany.
    Ponieważ jego część biegnie dość niedostępnym miejscem, nie był
    wymieniany do czasu, aż nie było takiej potrzeby. Sam się dziwię, że
    ADSL2 był w stanie pracować na pełnej dostępnej prędkości. ;)